1. oktober, 2018

Revija PDF SE 267 oktober 2018

Svet elektronike colorElektrična vozila

Bralci revije Svet elektronike gotovo sledite razvoju in ponudbi električnih vozil. Kako tudi ne, saj je ponudba iz meseca v mesec večja. Tudi dosegi električnih vozil so vedno daljši. Pri vsem tem silnem razvoju z velikim zanimanjem spremljamo, kaj vse nudijo proizvajalci elektronskih komponent. Tako boste v tokratni številki lahko prebrali, kako se v modernih vozilih uporablja merilnik pospeška za določanje naklona vozila na klancu. Bolj kot razlaga, zakaj potrebovati merilnik pospeška v avtu je zanimiva razlaga, zakaj pospeškometer postaviti vodoravno in ne navpično na horizontalno os.

Ker moramo vse naprave v vozilu tudi napajati z električno energijo se pojavi vprašanje, ali je akumulator dovolj »čist« vir napajanja – se pravi brez šumov in podobnih motečih signalov. Marsikdo bi na prvo žogo ustrelil, da je seveda akumulator praktično brezšumni vir napetosti. In pri tej trditvi bi se zmotili. V članku Izpolnitev naprednih zahtev sistemov ADAS si preberite, da tudi akumulator šumi in generira motnje, kar od razvijalcev zahteva, da te težave rešijo.

Pri vsej elektrifikaciji v vozilih pa seveda ne smemo pozabiti na varnost pred nepridipravi, ki bi utegnili narediti veliko škode. Ker bomo v prihodnosti vedno bolj povezani – seveda govorim o IoT (internetu stvari), potem je vidik varnosti še toliko bolj pomemben. Naj kot ilustracijo navedem primer, da so nepridipravi vdrli v omrežje nekega kazina preko pametnega termometra v akvariju. Kot vidimo iznajdljivost heckerjev ne pozna meja.

Kot heckerji, pa tudi razvoj ne pozna meja. Tako smo zasledili, da so razvili novo baterijo, ki uporablja žveplo, sol, vodo in zrak. Res je, da se energijska gostota takšne baterije ne more primerjati z LiPo baterijo, je pa zato izjemno poceni, kar pa tudi ni nezanemarljivo.

Uvodnik SE267 2 300x171 - Revija PDF SE 267 oktober 2018Ker sem začel ta uvodnik z električnimi vozili, naj ga tudi končam z njimi. Res je, da e-vozila ne onesnažujejo okolja direktno, ga pa posredno. Namreč za proizvodnjo baterij je potrebno ogromno resursov, da ne omenjam električne energije, ki jo je potrebno od nekje dobiti. Glede na podatke* se v Evropi večina električne energije pridobi s fosilnimi gorivi (47%), za njo so nuklearke (23%), pa hidroelektrarne (17%) in ostali – večinoma fotovoltaični sistemi.
Torej se moramo zavedati, da bo potrebno električno energijo nekje pridobiti in kot kažejo podatki, bodo še nekaj časa to termoelektrarne… Če je to še en strel v koleno bo pa pokazala prihodnost.

*Vir:

PS: prijavo za ogled sejma electronica München boste v kratkem lahko zasledili na naši spletni strani. Pohitite s prijavo, ker je – kot vedno, število mest omejeno.
Lep pozdrav!
Jure

UVODNIK

  • 3_Električna vozila

NOVICE

PREDSTAVLJAMO

  • 15_Trikratna rast primerov zlonamerne programske opreme, ki cilja naprave interneta stvari
    www.kaspersky.com
  • 17_Pojem varnosti se v dobi IoT spreminja
    Avtor: Rich Hoefle
    www.microchip.com
  • 20_Izpolnitev naprednih zahtev sistemov ADAS z ustreznim regulatorjem DC-DC
    Avtor: Rich Miron
    www.digikey.com
  • 25_Podjetje modum.io razvija naprave za beleženje temperature s podporo podjetja Rutronik
    Avtor: Johann Papp
    www.rutronik.com
  • 28_Kako izboljšati natančnost merjenja nagiba z uporabo merilnika pospeška
    Avtor: Allen Fan
    www.analog.com
  • 34_Predstavitev in zgodovina podjetja DRM d.o.o.
    www.drm.si
  • 36_Pametno krmiljenje prezračevanja – lokalne rekuperacije
    Avtor: Gregor Maček

PROGRAMIRANJE

  • 43_A/D pretvorniki z visoko ločljivostjo (2)
    Avtor: dr. Simon Vavpotič
  • 52_Svetlobna igračka (1)
    Avtor: mag. Vladimir Mitrović

STIK

  • 58_Info in naročanje
Tags: