1. novembra, 2017

S klepetalnimi roboti do odgovorov na vsakdanja vprašanja

Revija logo celjski 300x152 - S klepetalnimi roboti do odgovorov na vsakdanja vprašanjaCeljski sejem d.d.
2017_257_7

Digitalni razvoj s seboj prinaša vrsto aplikacij in orodij, s katerimi si lahko precej olajšamo ali poenostavimo vsakdanje življenje. Ena takšnih so klepetalni roboti.

257 7 01 300x200 - S klepetalnimi roboti do odgovorov na vsakdanja vprašanja257 7 03 300x200 - S klepetalnimi roboti do odgovorov na vsakdanja vprašanja»Klepetalni roboti delujejo na principu umetne inteligence, kjer jih mi naučimo neka predvidevanja, na podlagi katerih potem oni odgovarjajo na uporabnikova vprašanja. Dobra stvar je ta, da jih uporabljamo znotraj socialnih omrežij oziroma message orodij, kjer se ljudje zadržujejo dlje časa in jih poznajo. Tam na svoje vprašanje dobijo odgovor na enem mestu in takoj,« pojasnjuje Alen Pliberšek iz podjetja Styler, ki se predstavlja na sejmu Feel the Future.

Klepetalni roboti niso novost, so pa v zadnjem času spet bolj popularni. Razvijajo jih tudi v podjetju Styler, kjer izpostavljajo dva zadnja. Prvi se imenuje Trajekto, ki je klepetalni robot znotraj Facebook Mesengerja in olajša iskanje voznih linij trajektov na Hrvaškem. »Izberete si, na kateri hrvaški otok potujete, robotek vpraša, ali potujete s kopnega na celino ali obratno. Ko odgovorite, vam posreduje vozni red plovbe, čas trajanja poti in cenik,« razloži Alen Pliberšek. Drugega klepetalnega robota, ki je za vsakdanjo uporabo, so v Stylerju razvili za časopisno hišo Delo. »Pri tem robotku si izberete tri termine v dnevu, ko želite prejeti novice. Robotek vam nato pošlje pet zadnjih ali pet najbolj branih vsebin. Med pregledovanjem Facebooku jih vi preberete, ko končate, pa ste še vedno v okolju, ki ga poznate. Torej na Facebooku,« pojasni Pliberšek.

257 7 04 300x200 - S klepetalnimi roboti do odgovorov na vsakdanja vprašanja257 7 02 300x300 - S klepetalnimi roboti do odgovorov na vsakdanja vprašanjaKlepetalni roboti so med podjetji v Sloveniji še dokaj nepoznani, pravi Pliberšek: »Ponavadi moramo strankam najprej razložiti, kaj so klepetalna orodja in na kakšen način bi jih oni lahko uporabili za svoj posel. Ko jim predstavimo, kako bi lahko povečali svojo prodajo ali ugled podjetja, najdemo skupno točko in gremo v razvoj. Mislim, da bo čez leto ali dve to veliko bolj popularno, ko bodo ljudje te storitve vsakodnevno še bolj uporabljali.« Zanimanje ljudi je sicer na drugi strani precej večje. »Uporabnikom se to zdi zelo dobro. Dosti jih ne ve, ali je zadaj oseba ali robotek. Informacijo pa dobijo takoj,« pove Pliberšek. Ob tem dodaja, da uporabniki informacije in odgovore dobijo v 90-odstotkih primerov, ker jim podjetja, ki uporabljajo te klepetalne robote, dajo večino odgovorov na vprašanja, ki zanimajo ali jih postavljajo njihovi uporabniki. V Sloveniji vsakodnevno deluje okoli 15 klepetalnih robotov, 10 izmed njih so razvili v podjetju Styler.

www.ce-sejem.si
Tags: