28. februarja, 2017

BBC micro bit (3)

Revija 250 250 56 1 - BBC micro bit (3)Revija logo se - BBC micro bit (3)

Tokrat se bomo srečali s programskimi zankami, brez katerih ne moremo pisati zahtevnejših programov. Na kratkih primerih se bomo naučili uporabe številnih tipov zank, ki jih pozna naš micro:bit. Pridobljeno znanje bomo uporabili za pisanje aktivne računalniške igre za mlade in mlade po srcu.

Programske zanke

Revija 250 250 56 2 - BBC micro bit (3)

V prejšnjem članku smo spoznali podatke in spremenljivke, v katerih hranimo podatke. Vemo, da lahko z uporabo vejitev spreminjamo tok izvajanja ukazov. Omenjeno znanje nam bo prišlo v nadaljevanju še kako prav.

V praksi se večkrat srečamo s problemom, ko moramo določeno programsko kodo izvesti večkrat. Če je število ponovitev malo, lahko ukaze večkrat napišemo oziroma nanizamo v niz enakih ukazov. Problem se pojavi, ko imamo veliko ponovitev ali pa število ponovitev ni vnaprej znano. Tedaj si lahko pomagamo z zankami, s katerimi enostavno ustvarimo ponavljajočo se programsko kodo.

Na sliki 1 je z diagramom poteka grafično predstavljen primer zanke v primerjavi z večkratno ponovitvijo istega ukaza.

V programskem okolju Microsoft PXT so nam na voljo naslednji ukazi zank:

  • ponavljaj,
  • ponovi,
  • za,
  • medtem ko.

Zanka ponavljaj

Revija 250 250 56 3 - BBC micro bit (3)

Zanko ponavljaj uporabimo tedaj, ko želimo brezpogojno ponavljati ukaze, in sicer do takrat, ko je micro:bit priključen na napetost. Zanki, ki se ponavlja, dokler deluje računalnik, pravimo neskončna zanka. Omenjeno zanko smo že spoznali v prvem članku.

Zanka ponovi

Zanka ima omejeno število ponovitev, ki je določeno s številom ponovitev zanke v polju »ponovi«. Za število ponovitev lahko vnesemo celo število ali pa uporabimo spremenljivko, ki vsebuje število želenih ponovitev. Grafično podobo zanke prikazuje slika 2.

Zanka za

Zanka za je podobna zanki ponovi, saj ima prav tako vnaprej določeno število ponovitev. Število ponavljanj zanke je za eno večje od števila zgornje meje, vnesene v polje zanke z imenom »do«. Po vsaki ponovitvi zanke se poveča vrednost spremenljivke v polju »za« za število 1. Tako ima spremenljivka števca ob prvi izvedbi vrednost 0, ob drugi izvedbi vrednost 1, ob tretji 2, ob četrti 3 in tako naprej; vse do vrednosti, ki smo jo vnesli v polje »do«. Ko se vrednost števca izenači s številom, ki določa zgornjo mejo, se zanka zaključi. Omenjena spremenljivka služi kot števec ponovitev zanke, katerega vrednost lahko uporabljamo znotraj zanke.

Zanka za je podobna zanki for, ki jo srečamo v številnih programskih jezikih. Zanko vidimo na sliki 3.

Zanka medtem ko

Omenjena zanka se izvaja, dokler je pogoj izpolnjen (ima vrednost true). Zanka ob pričetku izvajana preveri izpolnjenost pogoja za izvedbo zanke in, če je pogoj izpolnjen, se izvršijo stavki oziroma ukazi v zanki. Izpolnjenost pogoja se nato preveri ob vsaki ponovitvi zanke. Ko pogoju ni več zadoščeno, se izvajanje zanke zaključi. Zanka medtem ko je enaka zanki while v ostalih programskih jezikih. Zanka je prikazana na sliki 4.

Celotni članek

BBC micro:bit (3)

2017_SE250_56

Tags: