Globoko smo zabredli v avdio naprave! Sod brez dna, bi rekel. Tema, ki se prav gotovo ne bo končala, dokler bodo obstajali ljubitelji dobrega zvoka, glasbe in muziciranja! Ampak samo dejstvo, da smo zvok ojačili, prinaša le kratkotrajno zadovoljstvo! Zvok je »suh«, sive barve, glasen, a prazen. Seveda, če smo sestavili kvaliteten ojačevalnik in zagotovili minimalna popačenja, izbrali elemente, ki vnašajo v prvotni signal minimalni nivo šuma in nelinearnih popačenj, če vse povežemo tako, da bo zvok na izhodu brez bruma, dobimo le verno sliko originala. » Plehnati zvok« bi rekel kolega, s katerim sva skupaj preigrala marsikatero uspešnico bendov kot so Pink Floyd, Roling Stones, Animals, pa še kakšen Bob bi se našel na tem spisku, vsaj Dylan in Marley, če ostanemo le pri bolj znanih…
Plehnati zvok… Ta izraz marsikateremu zagrizenemu uživaču na kitari ne pusti spati. Vse bi dal, da bi črno-belo zaporedje tonov dobilo barvo, da se na poti skozi uho ne bi »zatikalo« s svojimi ostrimi robovi v kladivce, nakovalce in stremence lastnega slušnega aparata, ampak steklo kot topla tekočina, brez ovir v tisti delček možganov, ki je namenjen glasbenim užitkom. Hočemo torej ZVOK in dobili ga bomo! Pregledal sem splet po dolgem in počez, da sem zbral in preizkusil nekaj preprostejših efektov, ki jih lahko dodate svojemu ojačevalniku, da bo zvok postal ZVOK. Pa poglejmo malce, kakšni dodatki se v današnjem času uporabljajo za popestritev »suhega« zvoka!
Preprosto in kar se da razumljivo
Čeprav gre v našem primeru le za obdelavo »drugje« proizvedenega zvoka (ustvarimo ga mi z igranjem na inštrument), ne bomo mogli mimo osnov o delovanju elektronskega sintetizatorja zvoka, ki bodo nekoliko osvetlile delovanje današnje in včerajšnje elektronike efektov in ustvarjanja zvoka.
Elektronika za začetnike – Avdio efekti (9) 2010_SE175_44 Avtor: Bojan Kovač