Avtorica: Nastasija Furjan
2018_268_15
Sredino septembrskih dni je dogajanje v Celju zaznamoval vsakoletni Mednarodni obrtni sejem, ki je lani praznoval 50. obletnico. Na slavnostni otvoritvi je spregovoril predsednik državeBorut Pahor, ki je poudaril pomembnost dialoga in vzpostavitve novega socialnega dogovora. »Ker se vse več prodaje in poslovanja podjetij seli na splet, sejmi ostajajo skoraj še edina priložnost, kjer se obiskovalci in ponudniki oz. proizvajalci izdelkov in storitev lahko srečajo iz oči v oči,« je v uvodnem pozdravu zbrane nagovoril direktor Celjskega sejma Robert Otorepec.
Največ sejemskih dvoran je zasedala ponudba za gradnjo in obnovo doma – tako so si obiskovalci lahko na več kot polovici razstavnih prostorov lahko ogledali pohištvo in notranjo opremo, kamine in peči, garažna in vhodna vrata, pa tudi gradbeni material in opremo za vrt. Sejem poleg omenjenega obsega še štiri preostala področja, med katerimi sta bili za tehniško stroko namenjeni dve dvorani, v katerih je bilo razstavljeno vse potrebno za obrt in industrijo. Na zunanjih razstavnih prostorih so si obiskovalci lahko ogledali in kupili tudi izdelke za širšo uporabo, nekoliko razširjena pa je bila kamping in karavaning oprema, skladno s čimer je bila širša tudi ponudba turizma in prehrane, kjer so se mnogi nadvse radi zadrževali ob raznih aperitivih in preizkušali kulinarične dobrote.
Že sedmo leto je aktiven tudi MOS-ov poslovni program, ki v sklopu natečaja Podjetni talenti pomaga najti mladim podjetnikom pri njihovem vzponu k novim poslovnim priložnostim. Kljub novim način komunikacije in raznim tehnološkim platformam je osebni stik z zainteresirano javnostjo še vedno eden ključnih delov marketinške dejavnosti. Ravno za manjša podjetja je promocija nujna in sejem velikokrat predstavlja eno ključnih ogrodij za vstop na trg. V to je prepričan tudi župan občine Celje Bojan Šrot, ki pravi, da želijo povečati privlačnost našega okolja za podjetnike in investitorje, predvsem pa, da bi mladi ostali v tem okolju, ter bi skladno s tem imeli možnost tudi realizirati življenjske načrte.
Kako pomembna je vključitev mladih v proces praktičnega usposabljanja z delom in informiranje o nadaljnjem učenju (bodisi na srednji šoli, fakulteti, ali pa pripravništvu ob končanem študiju), se zavedajo tudi pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije. Tako imenovana Ulica obrt je postala del njihove predstavitve, kjer si obiskovalci lahko ogledajo prikaz različnih poklicev in pridobijo vse želene informacije. Predsednik zbornice Branko Meh poudarja, da se podjetniki in obrtniki že dlje časa srečujejo s pomanjkanjem kadra. V otvoritvenem nagovoru je pozval politiko in državo k podpori gospodarstva: »Logika je povsem preprosta. Če bomo imeli uspešno gospodarstvo, bomo imeli tudi socialno državo.«
V okviru projekta Ministrstva za izobraževanje znanost in šport mimoidoče na sejmu že tretje leto navdušuje projekt Stičišče znanosti in gospodarstva. »Cilj je spodbujanje inovacij na poti k izdelkom z visoko dodano vrednostjo,« je o fokusu predstavitve, ki zavzema mikro-, nano-, bio- in vesoljske tehnologije, povedala prof. dr. Marta Klanjšek Gunde. Na razstavnem prostoru je bilo tako združeno področje elektronike, mehatronike, avtomatizacije, robotike, IKT in bionike. Slednja je nova veda, za katero so edini, ki jo predstavljajo tudi eksplicitno z bio-človekom. Janez Šrklec, prejemnik priznanj za spodbujanje inovacij in tehnološkega razvoja, je letos robota predstavil v virtualnem okolju po hologramih, četudi bil je na lanskoletnem sejmu razstavljen robot zaslužen za vale navdušenja in začudenja mimoidočih.
Mesto države partnerice je letos pripadalo Srbiji, ki je izrazila željo skupnega nastopa obeh držav na tretjih trgih v dobrobit ekonomije. Zanimanje za srbski trg namreč izkazuje veliko slovenskih malih in srednjih podjetij, se pa za sodelovanje med državama odpira vedno več možnosti. Predstavilo se je 25 podjetnikov, ki so bili posebej navdušeni nad sodelovanjem s Slovenijo na področjih v turizma, storitvenih dejavnostih, pa tudi v tradicionalnih industrijah. Za prihodnje leto je partnersko sodelovanje med državama že potrdila Črna gora. Republika namreč beleži vedno večje zanimanje za turizem in v Sloveniji vidi partnerico, ki bi ji pomagala vzpostaviti stike na bolj zahodnih evropskih trgih.
Šestdnevno dogajanje je obiskalo več kot sto tisoč obiskovalcev, ki so si ogledali ponudbo več kot 1400 razstavljavcev in 32 držav. Sončno vreme je bilo vsekakor dobrodošlo, še posebej zadovoljni z obiskom pa so bili tisti, ki so se na sejem vnaprej pripravili z vabili poslovnih partnerjev in zainteresirane javnosti. Kajti ravno aktivnosti pred sejmom so za uspešen nastop bistvene, je prepričan Robert Otorepec: »Razstavljavcem še posebej polagamo na srce pomen dobre priprave na sejem, samo tako lahko sejem res dobro izkoristijo.«