Ekipa treh študentov se je odločila, da se v letu 2012 udeleži tekmovanja v izdelavi električnega kolesa. Članek opisuje celoten proces od zamisli, pregleda trga, nabave komponent, izdelave kolesa, testiranja in na koncu še samo tekmovanje. Pri sami izdelavi električnega kolesa je ekipa naletela na precej težav, katere je dokaj uspešno reševala. Ekipa si je zastavila, dati prednost navoru, kar se je izkazalo za dobro odločitev. Vgradila je 1000 W brezkrtačni motor in baterijski paket, ki je bil sposoben shraniti 720 Wh, na kolo starejšega datuma (Pony 20’’). Ekipa je tekmovanje zaključila na odličnem 2. mestu.
Leta 2012 smo se ekipa treh študentov (Primož Sukič, Aleš Kolbl in Uroš Srpčič) prijavili na meddržavno študentsko tekmovanje v izdelavi električnih koles (slika 1). Pravila organizatorja so bila preprosta: izdelati električno kolo za 500,00 EUR brez DDV, s katerim bi lahko tekmovali v vseh tekmovalnih kategorijah.
Tekmovalne kategorije so bile tri:
- Premagovanje razdalje – dvourna vožnja po hipodromu. Zmagovalec je tisti, ki prevozi najdaljšo razdaljo brez uporabe pedal.
- Premagovanje strmine – vožnja v klanec s 18 % naklonom. Zmagovalec je tisti, ki prevozi klanec brez uporabe pedal. V primeru, da pride več ekip do vrha klanca, se upošteva čas.
- Spretnostna vožnja – vožnja na poligonu. Zmaga ekipa, ki v najkrajšem času prevozi poligon, pri čemer je dovoljena uporaba električnega pogona in pedal.
Načrtovanje izdelave električnega kolesa
Glede na tekmovalne kategorije smo se odločili, da izdelamo električno kolo s precej zmogljivim motorjem, saj sta bili pri dveh tekmovalnih kategorijah pomembni navor (vožnja v hrib) in hitro pospeševanje (spretnostna vožnja). Tudi pri kategoriji premagovanja razdalje je bilo potrebno vzdrževati precejšno hitrost, kar zahteva dovolj moči.
Zahteve glede moči in navora
Minimalne zahteve glede moči in navora nam določa druga tekmovalna kategorija. To je 200 m dolg klanec z 18 % naklonom. Naše zahteve so bile, da bi moralo biti električno kolo sposobno v tak klanec peljati maso 70 kg (voznik, kolo, motor, baterije,…) s hitrostjo vsaj 25 km/h. Zato smo izračunali minimalno potrebno moč P , navor M in število vrtljajev motorja na minuto n.
Izdelava električnega kolesa za študentsko tekmovanje 2012
2014_SE217_29