V tem članku raziščemo teoretični in praktični pristop k lokalizaciji in planiranju poti za robota, katerega naloga je vožnja po poligonu in izogibanje oviram. Teorija je simulirana v Matlabu in nato z zmernim uspehom uporabljena v praksi.

Da lahko trdimo, da je vozilo avtonomno, mora izpolnjevati določene kriterije. Vozilo, ne glede na to ali gre za kopensko, vodno ali zračno, mora imeti i) svoj neodvisen vir napajanja (baterije), ii) sposobnost samoodločanja o manevrih (procesor) in iii) senzorje, da se zaveda okolice. Torej izraz avtonomno pomeni samostojnost vozila v smislu vodenja in odločanja.

Naloga
Naslov letošnje naloge tekmovanja se je glasil »Ujemi me, če me moreš«. Tematika je torej lovljenje avtonomnih vozil na poligonu. Poligon (slika 1) velikosti 250 x 180 cm je sestavljen iz treh prog, katere sestavljata črna črta na levi strani, namenjena sledenju, in barvni vzorec na desni strani, namenjen lokalizaciji robota/avtonomnega vozila, da pa samo tekmovanje ne bi bilo prelahko, so na poligonu vzdolž prog poljubno položene 4 ovire.
Lokalizacija in planiranje poti robota pri tekmovanju Lego Masters 2017
2017_SE252_52

