0,00 €

V košarici ni izdelkov.

0,00 €

V košarici ni izdelkov.

More
    DomovRevijaPredstavljamoRazvojni center Catalyst

    Razvojni center Catalyst

    AX elektronika d.o.o.
    Avtor: Jurij Mikeln
    Sredi oktobra letos je v Irskem mestu Limerick potekalo srečanje za novinarje, kamor je podjetje Analog Devices (ADI) povabilo tudi predstavnika revije Svet elektronike.
    Srečanje je bilo zgledno organizirano, saj so organizatorji poskrbeli ne samo za vse stroške potovanja in namestitve, pač pa so tudi pomagali pri organizaciji prihoda in odhoda v Limerick. Mesto Limerick se nahaja približno 200 km JZ od Dublina in tudi ima svoje letališče Shannon, do katerega pa so povezave z drugimi letališči zelo redke. Tako sem za pot iz Brnika do Shannona moral najprej leteti do Münchna, nato do Manchestra in od tam do Shannona. Pot nazaj je bila podobna z dvema prestopoma: od Shannona je bil prvi let do Londona, od tam do Bruslja in iz Bruslja končno do Brnika.
    Srečanje z novinarji iz Evrope je odprl predsednik ADI g. Martin Cotter, ki je na kratko predstavil podjetje ADI in povedal, zakaj so se odločili za odprtje Catalyst oddelka.
    ADI je podjetje s preko 75.000 proizvodi, 125.000 strankami po celem svetu. Podjetje ima 25.000 zaposlenih, od tega 11.000 inženirjev v 31 državah po svetu.
    Ime Catalyst so izbrali zato, ker katalizator pospešuje kemijske reakcije. Podobno deluje Catalyst v svetu industrije, saj je bistvo Catalyst-a v tem, da pospeši inovacije in razvoj proizvodov v sodelovanju z različnimi podjetji. Catalyst zavzema približno 100.000 m2 površine in industriji ponuja sodelovanje na področjih industrijske proizvodnje, izdelkov široke potrošnje, komunikacij in avtomobilske industrije.

    Zanimiv je način sodelovanja z industrijo. Namreč industrijskemu partnerju ni potrebno vplačati nekega fiksnega zneska, da lahko prične z delom v Catalystu. Sodelovanje poteka tako, da ADI in zainteresirano podjetje »vložita« v nek projekt svoje ljudi in znanje z namenom dosega nekega skupnega cilja. Pa naj bo to neka nova tehnologija, ali pač nek nov proizvod, ki ga bo zainteresirano podjetje proizvajalo.

    Tako so kot enega od primerov dobre prakse predstavili podjetje Johnson & Johnson, ki je v Catalystu našlo novega razvojnega partnerja.
    Predstavniki ADI so nam tudi povedali še več primerov dobrih praks. Namreč v Catalystu dela več različnih skupin in velikokrat se jim je dogodilo, da je zainteresirano podjetje ob ogledu Catalysta videlo tehnologijo, ki je do takrat niso poznali in bi jo tudi lahko uporabili pri svojih proizvodih, čeprav o tem še niso niti razmišljali.
    Eno od zanimivih področij, ki smo jih lahko videli v Catalystu je avtomobilska industrija oziroma precej tega, kar je povezano z e-avtomobilizmom.
    Tako so v Catalystu razvili brezžični BMS. Prednosti brezžičnega BMS (angl. Battery Management System; sistem za upravljanje z baterijami) so vidne na sliki 5, kjer vidite šop kablov, ki so potrebni za povezavo baterij na klasični BMS.
    Seveda se takoj vprašamo po varnosti brezžičnih BMS, saj vemo, da so hekerji prisotni na vsakem koraku. Brezžični dostop je pa tako rekoč vaba za hekerje. Tega problema so se v Catalystu lotili resno, zato imajo pripravljeno tudi opremo za testiranje na odpornost proti brezžičnim hekerskim napadom.

    Sodobni avtomobili imajo tudi aktivno dušenje šumov iz okolice. Da bi to dosegli je v avto potrebno namestiti precej mikrofonov in tudi zvočnikov, ki vsakemu potniku posebej generirajo šume v protifazi, s čemer dosežejo, da se šumi izničijo.

    Sploh pa bodo avtomobili imeli tudi 5G povezavo, preko katere se bodo prenašale ne samo medijske vsebine, pač pa tudi informacije o prometu in krmiljenje samodejnega avtomobila.
    Eno so medijske vsebine in aktivno dušenje šumov, drugo so pa povezave senzorjev in aktuatorjev v avtomobilu. Seveda želimo zanesljive povezave, kar omogočajo Ethernet povezave preko parice. Prednost Ethernet povezave je enostavnost povezave po samo eni parici, pa tudi možnost sinhroniziranja naprav, povezanih na isto parico.

    Prikazali so GMSL (angl. Gigabit Multiradio Serial Link), ki deluje pri hitrostih 12 Gb/s na oklopljeni parici in je namenjen povezavi senzorjev in kamer. Govorili pa so tudi o E-E (Ethernet to Edge) povezavi. S tem načinom komuniciranja so se znebili mikrokontrolerja na robu in vse računanje prenesli v centralni procesor.

    Seveda je pri razvoju BMS potrebna tudi ustrezna oprema, ki razvijalcem pomaga pri delu. Pokazali so nam tudi BMS Ultra Performance Emulator, s katerim emuliramo baterije.
    Slika 10 pa prikazuje panel s shemo inteligentne stavbe, v kateri ADI sodeluje s svojimi proizvodi. Mednarodna agencija za energijo znova in znova opozarja, da so izgube v stavbahtiste, ki generirajo 26% emisij energije.
    Znani so podatki, da je v EU 220 milijonov stavb, od tega jih je 86% zgrajenih pred letom 2001 in 90% teh stavb bo stalo še leta 2050. EU ima program obnove stavb, ki zajema energetsko učinkovitost.

    Rešitev je ponovno opremljanje stavb in s tem izboljšanje energetske učinkovitosti. ADI nam je postregel s podatkom, da lahko z avtomatizacijo klimatizacijskih naprav prihranimo do 30% energije. ADI predlaga, da se naprave poveže preko Ethernet povezave po enojni parici.

    Izzivi pri tem so naprave, ki se ne »pogovarjajo« med seboj. Tako npr. pametno okno ne pošilja v centralni sistem informacije, kdaj je odprto ali zaprto. Da bi zagotovili boljšo povezljivost, je potrebno digitalizirati stavbe. Besedo digitalizacija slišimo večkrat v industriji in podobno je potrebno digitalizirati tudi stavbe. Pri ADI imajo tehnologijo, ki temelji na 10BASE-T1L, kar je prikazano na sliki 11.
    Seveda je pri tem poskrbljeno tudi za varnost, saj se ob vsakem priklopu neznane naprave na omrežje sproži alarm in neželeni napravi prepreči neželeno delovanje.
    Zaključek
    Podjetje ADI je s postavitvijo Catalyst centra naredilo korak naprej pri proizvodnji svojih čipov. Če ste se kdaj spraševali, kako proizvajalci integriranih vezij vedo, kako načrtovati neko integrirano vezje oziroma, kaj naj bi to integrirano vezje delalo, ste lahko v tem članku zaslutili, da gre pri zbiranju informacij za neko globoko sodelovanje med kupci in ADI. K sodelovanju so pritegnili tako proizvajalce različne opreme, kot tudi avtomobilski sektor in seveda industrijo ter telekomunikacije.
    Projekt Catalyst pa služi tudi kot pospeševalnik za mlade strokovnjake in predvsem študente, kjer s svojim delom nadgrajujejo znanje, ki so ga pridobili na bližnji fakulteti.
    Eno od novinarskih vprašanj vodstvu Catalysta je bilo, zakaj so Catalyst postavili nekje »bogu za hrbtom« s slabimi letalskimi povezavami. Odgovor ADI je bil, da so mogoče povezave zaenkrat res slabe, vendar je v mestu Limerick veliko industrije, poleg tega je blizu Catalysta univerza, ki šola bodoče inženirje in te bodoči inženirji v velikem številu sodelujejo v Catalystu. Sprva sodelujejo 3 mesece, kasneje v študiju preživijo v Catalystu 6 mesecev in po diplomi imajo diplomanti možnost, da se zaposlijo v okolju, ki so ga že spoznali tekom študija.
    https://svet-el.si