

Opis problema
Kot smo že dejali, je vlogo vbrizgavanja goriva v sesalni kanal bencinskega motorja prevzela električna šoba, ki je lahko ena, ki je skupna za vse cilindre, ali pa ima vsak cilinder svojo. Osnovni princip je v obeh primerih enak: skozi šobo prihaja bencin pod visokim pritiskom, na koncu šobe pa se razprši skozi majhne luknjice in ustvari meglico, ki se zatem pomešana z zrakom vsesa v cilinder motorja. V bencinu so lahko raztopljene različne snovi, na primer žveplo in katran, ki se počasi nabirajo na notranjih stenah šobe in s tem vse bolj zmanjšujejo pretok goriva, dokler ta končno ni povsem ustavljen. Pri vozilih, ki za alternativni pogon uporabljajo utekočinjen zemeljski plin, je ta pojav še bolj izrazit in pogost, ter se prvi znaki kažejo že po 4000 do 5000 prevoženih kilometrih. Najpogostejši znaki tega problema so: težko zaganjanje hladnega motorja, neenakomerno delovanje, zmanjšanje moči motorja in tako naprej. Vsi simptomi kažejo na to, da izostajajo posamezni vžigi goriva v določenem cilindru zaradi nezadostne količine goriva, katerega vzrok pa je najpogosteje slabo delovanje električne šobe. Če posumimo, da je vzrok težav zamašena šoba, bomo odslej lahko s testiranjem preverili njeno prepustnost, jo po potrebi očistili in na koncu še preverili njeno delovanje.
Naprava za testiranje in čiščenje bencinskih šob 2009_SE167_47
Avtorja:Nebojša Ranković
Povzeto po Infoelektroniki
