0,00 €

V košarici ni izdelkov.

0,00 €

V košarici ni izdelkov.

More
    DomovRevijaGrafični LCD z zaslonom, občutljivim na dotik

    Grafični LCD z zaslonom, občutljivim na dotik

    Krmiljenje na dotik občutljive folije

    Bascom se je spet pokazal kot odlično orodje pri tej nalogi. Vse opravimo v subrutini Readtouch:

    Readtouch:                             'beri touch
    Config Porta.3 = Output            'pin1 (Y1)
    Config Porta.1 = Output            ' PIN3 (Y2)
    Set Porta.1                              'PIN2 (X1)
    Reset Porta.3                           'PIN4 (X2)
    Config Pina.2 = Input                'postavi kot vhod
    Config Pina.0 = Input                
    Waitms 20                                'pocakaj, da se port stabilizira
    Y = Getadc(0)                           'preberi vrednost A/D
    Y = 1024 - Y                             'jo invertiraj
    Config Porta.2 = Output             'ponovi isto za X koordinato
    Config Porta.0 = Output             
    Reset Porta.0
    Set Porta.2
    Config Pina.1 = Input
    Config Pina.3 = Input
    Waitms 20
    X = Getadc(3)                          
    X = 1024 - X
    Return

    V kratki subrutini vidimo, da za vsako os (x oziroma y) posebej postavimo logično stanje na priključke folije, nato pa beremo izhodno napetost, ki jo dobimo iz A/D pretvornika. Izhodi so pač neke številke, ki nam enoznačno pomenijo točno določen položaj na foliji. Pri tej foliji velja opozoriti, da najboljše dela, če na njo pritiskamo s trdim predmetom, kot je na primer plastična (ne ostra!) paličica oziroma kakšnim drugim neostrim predmetom, ki ne poškoduje folije. Seveda lahko po foliji pritiskamo tudi s prsti, vendar boste opazili, da pritisk s

    prstom ni dovolj natančen tako glede pritiska na folijo kot tudi pritiska na točno določeno mesto – še zlasti, če imate velike prste. Za določanje koordinat pritiska sem si naredil preprost program, s katerim sem na displej narisal koordinatno mrežo in izpisoval izmerjeno število mesta na foliji, kjer sem pritisnil. S pomočjo tega števila lahko s programom določamo naslednje korake. Za ta namen smo uporabili subrutino Whichkey, kjer določimo vrstico in stolpec v navidezni mreži na foliji:

    Whichkey:              'sub, kjer ugotovimo, kje je bil pritisnjen touchscreen
    Select Case X                  ' razlicne vrednosti X
                Case 300 To 480 : Col = 10             '
                'Case 341 To 486 : Col = 20            '
                'Case 487 To 635 : Col = 30
                'Case 636 To 774 : Col = 40
                Case Else
    Col = 0                           'ce ni nic pritisnjeno
    End Select                      ' vrednosti za Y koordinato
    Select Case Y                 'razlicne vrednosti Y
                Case 200 To 250 : Row = 1                       
                Case 260 To 290 : Row = 2                       
                Case 300 To 330 : Row = 3              'ce ni nic pritisnjeno
                Case Else
    Row = 0
    End Select
    Key = Col + Row               'sestejemo, da dobimo vrednost
    If Key > 0 Then                'Touchscreen Je Pritisnjen
      Keyarray(keylus) = Key  'ce zelimo debounce
    '  Incr Keylus
    '  If Keylus > 3 Then Keylus = 1
    '   If Keyarray(1) = Keyarray(2) Then
    '       If Keyarray(2) = Keyarray(3) Then    '3x preberemo
    'Sound Speaker , 1 , 65000                 'zapiskaj
    Keypressed = Key
    'Timecount = 0
    '       End If
    '   End If
     End If
    Return

    Deli subrutine, ki so komentirani, so namenjeni ugotavljanju debounce efekta. Če želite, ga uporabite. Jaz ga pri testiranju nisem uporabil. V subrutini Whichkey je zanimiva uporaba ukaza Select case, kjer se vrednosti Case gibljejo v določenem razponu. To še kako pride prav pri foliji, saj nikoli ne pritisnemo na isto mesto, pač pa pritiskamo v nekem širšem območju.

    Zaključek

    Grafični LCD displej in folija, občutljiva na dotik, nista več nedosegljiva, pravzaprav ravno nasprotno: lepo in preprosto je delati z njima. Seveda je potrebno veliko dela, da nam bo naša aplikacija zaživela na polno, kar pomeni veliko narisanih predlog, ki jih izrisujemo na LCD-ju in jih v kombinaciji s folijo občutljivo na dotik ustrezno prikazujemo. Verjamem, da bo grafični LCD našel prostor v vaših naslednjih napravah.

    Datasheet

    Program

    Nakup v virtualni trgovini

    PDF članek

    Grafični LCD z zaslonom, občutljivim na dotik
    2009_SE162_44
    Avtor: Jure Mikeln
    Politika zasebnosti

    Spoštujemo vašo zasebnost in se zavezujemo, da bomo osebne podatke, pridobljene prek spletnega informacijskega sistema, skrbno varovali in jih brez vaše privolitve ne bomo posredoval tretji osebi oziroma jih uporabili v druge namene. Ker obstajajo v spletnem informacijskem sistemu določene povezave na druge, zunanje spletne strani, ki niso vezane na nas, ne prevzemamo nobene odgovornosti za zaščito podatkov na teh spletnih straneh.

    Hkrati se zavezujemo, da bomo po svojih najboljših možnih močeh varovali podatke in zasebnost obiskovalcev spletne strani .

    Da bi preprečili nepooblaščen dostop do pridobljenih podatkov ali njihovo razkritje, ohranili natančnost osebnih podatkov in zagotovili njihovo ustrezno uporabo, uporabljamo ustrezne tehnične in organizacijske postopke za zavarovanje podatkov, ki jih zbiramo.

    Več: https://svet-el.si/politika-zasebnosti