Hackster.io
2018_269_51
Izkoristite možnosti, ki vam jih ponujamo na circuito.io in naredite pametno polnjenje posode s hrano za vašega hišnega ljubljenčka, ki ga boste lahko neposredno upravljali tudi s telefonom.
Vsaka inovacija temelji na neki zgodbi
Ta IoT naprava za hranjenje hišnih ljubljenčkov je naš prvi IoT projekt s circuito.io! Veseli nas, da vam lahko svoje izkušnje opišemo in pokažemo, kako preprosto je mogoče čisto osnovne IoT projekte izvesti s circuito.io. Ta projekt temelji na izdelku, ki smo ga obravnavali že v preteklosti, imenovani Playdog. Tudi sami lahko naredite takšen krmilnik za svoje hišne ljubljenčke, saj gre za sodobno rešitev z uporabo vseh možnosti, ki jih ponuja IoT tehnologija, ki je hkrati poučna, zabavna in uporabna!
Ta vsebina je samo za naročnike
Kako deluje?
Obstaja veliko načinov uporabe te napravice za hranjenje hišnih ljubljenčkov: lahko jo nastavite tako, da bo ob določenem času sama napolnila posodo s hrano, programsko lahko določite, da posodo napolni vsakič, ko bo prazna, ali pa morda s hrano nagradite psa, ko na povelje pravilno izvede ukaze, ki naj bi se jih naučil.
V tem specifičnem projektu smo delovanje napravice nastavili tako, da občasno zapiska. Ko se pes približa napravi, njegovo bližino zazna vgrajen PIR senzor in sproži se postopek polnjenja njegove posode s hrano.
Poleg tega smo se tudi odločili, da tej koristni napravici dodamo možnost krmiljenja delovanja tega hranilnika za hišne živali s svojega mobilnega telefona prek uporabniškega vmesnika, ki ga bomo izdelali Freeboardom. Ta projekt se nam je namreč zdel odlična priložnost, da vas seznanimo z možnostjo povezovanja vašega circuito projekta na Internet s pomočjo WiFi modula ESP8266-0, ki ga je med drugim mogoče kupiti tudi na spletni strani circuito.io.
Nastavitev vezja
Če obiščete spletno stran boste preusmerjeni na circuito.io, kjer vas bodo za ta zanimiv projekt že čakale vse izbrane komponente, ki smo jih uporabili v tem projektu:
https://www.circuito.io/app?components=9442,10333,11021,13678,197253,931983
Potrebne komponente so: PIR senzor, Arduino uno (ali drugo), servo motor, zvočnik, WiFi modul ESP8266-01 in napajalnik. To so osnovna vezja za izvedbo tega projekta, lahko pa v vezje dodate tudi številne druge senzorje in komponente, dodate lahko na primer tudi senzor za težo, s katerim spremljate količino hrane v skledi ali dodate nekaj LEDic, katerih prižiganje in ugašanje se bo spreminjalo v odvisnosti od različnih parametrov.
Ko iz seznama odstranite komponente, ki jih ne boste uporabili, kliknite Generate in naši računalniki bodo začeli obdelovati vaše vezje in ustvarili shemo in vezje glede na vaš izbor strojne opreme.
Rezultat te obdelave lahko razdelimo na tri :
- BoM – seznam vseh komponent, ki jih boste potrebovali za projekt, vključno s pomožnimi elementi, kot so upori in kondenzatorji.
- Po korakih opisana navodila za povezovanje, kjer je jasno prikazano, kako vse vaše komponente na prototipni plošči povezati z Arduino ploščico.
- Programska koda – Primer programske kode za vaše vezje. To sicer ni programska koda prav za projekt doziranja hrane za hišne živali, temveč je predstavitvena programska koda, ki ustvarja interakcijo med različnimi komponentami vašega vezja.
Če želite prenesti programsko kodo, sledite tem korakom:
- Prenesite si programsko kodo, ki je bila ustvarjena za vas na circuito.io
- Razširite stisnjeno datoteko na vaš računalnik
- Odprite jo v Arduino IDE (integrirano razvojno okolje)
- Naložite datoteko na svojo Arduino ploščico
Ko bo vse nastavljeno, omenjene dele vzorčne programske kode zamenjajte s kodo na način, kot je opisano v tem prispevku. Prepričajte se, da zapis v zvezi z vključenimi knjižnicami in definicijami priključkov na začetku kode ostane nespremenjen, prav tako pa obdržite vse knjižnice, ki so omenjene in spadajo k izvirni programski kodi iz circuito.io.
Povezljivost – tu boste dobili navodila, kako nastaviti in vzpostaviti povezavo vašega projekta z internetom.
- Prenesite si na svoj računalnik datoteko dashboard.json iz te vaje
- V odzivu circuito.io kliknite »Poveži« in nato »Ustvari svojo krmilno ploščo«
To vas bo preusmerilo na freeboard.io in vam ponudilo osnovno komandno ploščo, ki je že povezana s Arduino skico z edinstvenim “thingName”. Ogledate si lahko ime svoje »stvari«, ki ji je bilo dodeljeno na spletni strani firmware.ino.
Kliknite na “clone” – če še nimate računa za Freeboard, ga boste na tej točki morali ustvariti. Vendar naj vas to ne skrbite, saj je brezplačno. Po prijavi se vam prikaže naslednji zaslon, glej sliko 3:
Kliknite ikono Settings na vrhu strani. To bi moralo povzročiti posodobitev vaše krmilne plošče, da bo videti nekako tako, glej sliko 4. KJliknite IMPORT (2)
Prebrskajte med svojimi datotekami in izberite datoteko dashboard.json, ki ste jo malo prej prenesli na svoj računalnik. To bo posodobilo videz vaše nadzorne plošče tako, da bo videti nekako takole, glej sliko 5.
Troubleshooting:
- Če ne deluje – poskusite osvežiti stran ali znova poskusiti z uvozom.
- Preverite, ali je plošča za upravljanje pravilno naložena z vašo programsko opremo. Kliknite na “Dweet” pod DATASOURCES (3) Morali bi videti tole, glej sliko 6.
- Prepričajte se, da je ime vaše »stvari« enako kot je zapisano firmware.ino.
- Premaknite miškin kazalec nad podokno OUTPUTS in kliknite na ikono nove nastavitve, ki se prikaže pod prvotno, glej sliko 7.
To okno bo odprlo, glej sliko 8.
Kliknite na JS EDITOR in poiščite to vrstico, glej sliko 9.
Spremenite zapisano vrednost v »ime stvari«, ki je zapisana v vašem firmwae.ino. Shranite popravke in okno zaprite
Sestavljanje
Sedaj, ko imate pripravljeno in nastavljeno krmilno elektroniko je čas, da vse sestavne dele združite skupaj v neko celoto.
Mi smo za servo, PIR senzor in zvočnik narisali in natisnili 3d ohišje.
Tu so priložene tudi .stl datoteke. Ta del ni obvezen in se seveda lahko sami odločite, da ga povežete na drugačen način, to je odvisno od vaših želja in potreb, vendar morate priznati, da je rešitev na sliki 1 lepa in barvita!
In s tem smo izgradnjo projekta končali! Čestitamo!
Z informacijami v tem članku ste že zelo dobro opremljeni, da boste projekt lahko brez zapletov uspešno dokončali. Morda boste morali programsko kodo za svoje potrebe malenkost prilagoditi in izvesti kalibracijo uporabljenih senzorjev.
Veseli bomo, če nam sporočite, kako ste se tega projekta, svoje izkušnje delite z nami in zastavite vprašanja, če vam kakšna stvar še vedno dela preglavice. Želimo vam vso srečo!
Vir: https://www.hackster.io/circuito-io-team/iot-pet-feeder-10a4f3