Zaključil se je 53. MOS – sejem, ki je lani prvič v svoji zgodovini vrata sejmišča v septembru pustil zaprta. Kar leto in pol je minilo od zadnjega sejemskega dogodka, ki mu je sledilo težko obdobje, zaznamovano s popolno prepovedjo delovanja sejemske dejavnosti. Hkrati pa smo to obdobje izkoristili za tehten premislek o konceptu največjega poslovno-sejemskega dogodka Slovenije, ga vsebinsko dopolnili in mu dodali novo rdečo nit trajnostnega razvoja, zelenih in digitalnih rešitev.
Celjski sejem d.d.
2021-301-22
»Danes lahko trdimo, da je odločitev, da 53. MOS letos izpeljemo, bila več kot dobrodošla za vse – izkazalo se je, da so sejem MOS pogrešali tako razstavljavci, kot tudi obiskovalci. Kljub temu, da sejem ni potekal v istem obsegu kot leta 2019, je nekaj jasno – pristni stik v živo ni moč nadomestiti z nobenim drugim pristopom. Sejmi so in vedno bodo predstavljali središče za dobre nakupe, sklepanje novih poslov in druženje v živo,« je povedal izvršni direktor družbe Celjski sejem Robert Otorepec. Sejem MOS smo uspeli zgraditi na približno 60% obsega iz leta 2019, po prvih podatkih pa ga je obiskalo nekaj več kot 37.000 obiskovalcev. Temu se bodo sicer prišteli še poslovni kuponi, ki so jim svojim poslovnim partnerjem poslali razstavljavci, zato bo končna številka obiskovalcev MOS-a še nekoliko višja.
Obisk je tako v skladu z našimi pričakovanji, številni razstavljavci pa so glede na razmere nad obiskom bili izjemno pozitivno presenečeni. Skupaj smo tako dokazali, da je kljub ukrepom moč izvesti dogodek takšnih razsežnosti. Prepričani smo, da smo storili vse v naši moči, da je MOS potekal varno za vse – za tiste, ki ne izpolnjujejo pogoja PC, smo zagotovili brezplačno hitro testiranje, ki ga je izkoristilo okoli 10% vseh obiskovalcev, opozarjali ljudi o pomembnosti nošenja zaščitnih mask in preverjali PCT pogoje pri vstopu na sejmišče. Zagotovo je k varnejši izvedbi pomembno doprinesel tudi porast nakupov vstopnic preko spleta, saj smo se tako izognili prevelikim gnečam na blagajnah sejmišča. To prakso bomo nadaljevali tudi v prihodnje, prav tako pa bomo zagotavljali nove oblike nakupa vstopnic.
Negotovost, hitro prilagajanje razmeram in velika mera strpnosti so zaznamovali zadnje tedne pred MOS-om. Vse to je bilo poplačano že prvi dan, ko je bilo tako med razstavljavci, kot obiskovalci moč čutiti optimizem in sejemski utrip, kot smo ga poznali nekoč. Sklepanje novih poslovnih dogovorov, ugodnejši nakupi in obilo zabavnih prostočasnih aktivnosti, so botrovali k temu, da smo vsaj za trenutek pozabili na tegobe zadnjih mesecev in se ponovno vživeli v sejemsko dogajanje. Dodatno potrditev o kakovosti 53. sejma MOS je pokazala tudi raziskava, ki smo izvedli med obiskovalci. Ti so se v kar 90% opredelili, da je letošnji MOS izpolnil njihova pričakovanja. Največ zanimanja sta med obiskovalci vzbudila segmenta MOS DOM in MOS TURIZEM, na splošno pa je večina vprašanih ocenila ponudbo razstavljavcev kot zelo zanimivo. Tudi razstavljavci so se v raziskavi v 80% opredelili, da so zadovoljni z odzivom obiskovalcev na njihovo sejemsko predstavitev. Skoraj 2/3 vprašanih razstavljavcev pa je na sejmu sklenilo tudi konkreten poslovni dogovor. Zadovoljstvo razstavljavcev je bilo moč čutiti tudi zaradi velikega števila ciljno usmerjenih obiskovalcev in posledično številnih povpraševanj, ki so jih pridobili na MOS-u. Prav zato smo veseli, ponosni in hvaležni vsem razstavljavcem, ki so nam zaupali, da sejem MOS letos bo in prepričani, da se jim bo njihov nastop obrestoval še dolgo po koncu sejma.
Sinergijske učinke in pomembnost sejma MOS je v svojem nagovoru ob otvoritvi izpostavil tudi predsednik Vlade Republike Slovenije Janez Janša, ki je še omenil, da se verjetno do lani nismo zavedali, kako pomemben je pravzaprav sejem MOS za slovensko gospodarstvo. 53. MOS so sicer zaznamovali tudi visoki politični obiski, bilateralno srečanje slovenske in madžarske vlade, številni obsejemski poslovni dogodki in srečanja.
Neizbežen pečat je na 53. MOS-u pustila tudi država partnerica Madžarska, ki je v svojem paviljonu pripravila osupljivo predstavitev “Madžarske 21. stoletja”, kot tudi njene tradicije in običajev. Ponosni smo, da se je na sejmu predstavilo tudi nekaj manj kot 30 madžarskih izvozno usmerjenih podjetij, ki so na MOS-u s slovenskimi podjetniki sklenili številne poslovne dogovore. Veseli smo, da je nastop Madžarske pritegnil tudi veliko madžarskih obiskovalcev, kot tudi obiskovalcev sosednjih držav.
Veseli smo, da smo kljub težkim časom uspeli pripraviti sejem, ki se ga zlepa ne bo pozabilo. Vse naše misli pa že usmerjamo v leto 2022, ko nas čaka polno zasedeno koledarsko leto. Med januarjem in majem se bodo zvrstili številni sejmi, pričenjamo s sejmom kmetijske in gozdarske mehanizacije, Agritechom, nadaljujemo pa s tradicionalnimi pomladnimi sejmi. Sledijo izjemno pomembni strokovni sejmi MIS, Terotech in Lestech, med katerimi lahko že z veseljem napovemo, da je zanimanje za Mednarodni industrijski sejem (MIS) glede na že prijete prijavnice že v tem trenutku izjemno visoko. Septembra se bomo družili na 54. MOS-u, ki ga bomo še dodatno vsebinsko obogatili.