0,00 €

V košarici ni izdelkov.

0,00 €

V košarici ni izdelkov.

More
    DomovRevijaNova številkaPolnilna postaja z nekaj dodatki

    Polnilna postaja z nekaj dodatki

    RUTRONIK GmbH
    Izboljšana uporabniška izkušnja na poti do podnebne nevtralnosti

    Po svetovnih cestah vozi več kot 40.000.000 električnih vozil, kar je 600 % več kot pred šestimi leti. Čeprav gospodarstvo trenutno doživlja padec v tržnem segmentu e-mobilnosti, analitiki, vključno z analitiki Mednarodne agencije za energijo (IEA), pričakujejo, da bo prodor elektrificiranih vozil na trg šele sledil – navsezadnje bodo imela ključno vlogo pri doseganju podnebne nevtralnosti v EU do leta 2050. Evropa je skupaj s Kitajsko in ZDA eden največjih prodajnih trgov za električna vozila, ki bodo leta 2023 v svetovnem merilu predstavljala 95-odstotni delež. Strokovnjaki pričakujejo, da bo leta 2024 po vsem svetu prodanih 17 milijonov novih električnih vozil, kar pomeni 20-odstotno rast v primerjavi s prejšnjim letom. Za ta vozila je seveda nujno, da se pravočasno vzpostavi ustrezna polnilna infrastruktura. Rutronik, eden vodilnih evropskih distributerjev elektronskih komponent, gre še korak dlje in v javnih polnilnih postajah vidi ogromen potencial: umetno inteligenco je mogoče uporabiti za personalizacijo uporabniške izkušnje, vzpostavitev inovativnih prodajnih mest in optimizacijo uporabe omrežja. Lennart Juliusson, vodja poslovnega razvoja – poslovna inteligenca pri podjetju Rutronik, prikazuje, kako je to mogoče doseči na polnilni postaji za električna vozila, ki jo je distributer uspešno zagnal skupaj s proizvajalcema DFI in Intel

    „Prihodnost polnjenja električnih vozil ni le polnjenje baterije, temveč tudi umetna inteligenca, ki predvideva uporabnikove potrebe in omogoča brezhibno, prilagojeno izkušnjo.“

    Trenutno se večina polnjenj še vedno izvaja doma z osebnimi stenskimi omaricami ali na delovnem mestu. Po podatkih Zvezne agencije za omrežja bo v začetku leta 2024 na voljo 123.449 javnih polnilnih mest, od tega več kot 98.000 običajnih polnilnih postaj za izmenični tok in 25.000 hitrih polnilnih postaj za enosmerni tok. Po vsej Evropi je Evropski observatorij za alternativna goriva (EAFO) pri Evropski komisiji leta 2023 zabeležil 35-odstotno rast običajnih AC polnilnih postaj in 75-odstotno rast hitrih DC polnilnih postaj. To je jasen znak, da postajajo rešitve za hitro polnjenje bistveno pomembnejše.

    Izzivi za stranke na običajnih polnilnih postajah
    Dokler ne bo vzpostavljena standardizirana polnilna infrastruktura po vsej državi ali vsaj Evropi, se bodo stranke na polnilnih postajah srečevale s številnimi „pastmi“: Na vrhu seznama so tehnične težave, ki jim sledijo težave s programsko opremo in interoperabilnostjo ter pomanjkanje nedotaknjenih ali aktivnih polnilnih mest ali razlike med različnimi ponudniki, ki se zanašajo vsak na svoj sistem. Druga pomembna točka je splošna uporabniška izkušnja med celotnim postopkom, ki vključuje pretok informacij in potreben čas. Čakanje, ki v povprečju traja od ene do dveh ur, je za uporabnike neprivlačno, saj gre za nesmiselno zapravljen življenjski čas. Poleg tega se uporabniška izkušnja ne začne z dejanskim postopkom polnjenja, temveč še preden se uporabnik približa postaji.

    Zato so razvijalci za svojo demo različico polnilne postaje določili trifazni model:

    1. faza „pred polnjenjem“: Ta faza vključuje predvsem prilagojene informacije o trenutnem stanju polnjenja vozila, ki se prek potisnih obvestil prenesejo na vgrajeni računalnik ali pametni telefon, priporočila za optimalno pot do primerne priložnosti za polnjenje in rezervacijo polnilnih mest, da se prepreči čakanje. Druga funkcija je načrtovanje poti, ki služi temu, da se z optimalno razporejenimi postanki razbremeni zaskrbljenost strank glede dometa na daljši poti in glede na postanek ponudi doživetje.
      Faza 2 „Polnjenje na sredini“: Za to področje je značilna večmodularna interakcija s strankami in lahko vključuje diagnostične funkcije, povezane z vozilom, proaktivno odpravljanje težav med postopkom polnjenja, vključno s predlogi ustreznih rešitev, ter avtomatizirano sprožitev polnjenja. Druge možnosti vključujejo izvajanje dinamičnega cenovnega modela, prilagajanje stopnje polnjenja in ustrezno optimizirano uporabo omrežja, ponudbo večkanalnih oglaševalskih ukrepov, vključevanje družbenih medijev in celo igralne ponudbe za skrajšanje čakalnih dob.
      Faza 3 „Po polnjenju“: Po polnjenju nastopi umetna inteligenca, ki stranki ponudi izčrpen povzetek postopka polnjenja ali ponudi poprodajno promocijo bližnjih gostinskih in zabavnih možnosti. Ta storitev služi vzpostavitvi tesnega odnosa s stranko in s tem dolgoročnemu poslovnemu uspehu.

    Ponovno parkiranje v glavi: inovativno oblikovanje za vse večje zahteve
    Običajne polnilne postaje so bile doslej tehnološko omejene na najnujnejše: V ospredju je upravljanje sistema z mikroprocesorsko enoto (MPU). Opremljena je z vmesniki CAN in SPI za polnilne konektorje, napajalno enoto in priključki RJ-45 za vgradnjo zaslona LC ter je popolnoma funkcionalna. Vozilo se lahko polni – in nič več.

    Zaradi vse večjega števila e-vozil in s tem povezanih vse večjih potreb po polnilni infrastrukturi je treba premisliti o zasnovi in postavitvi v prihodnost usmerjenih polnilnih postaj.

    Kombinacija funkcionalnosti digitalnih oznak, prodajnih mest in interaktivnih kioskov z aplikacijami umetne inteligence v polnilni postaji revolucionira njihovo uporabo in odpira številne nove poslovne priložnosti. Rešitev, ki so jo izvedli DFI, Intel in Rutronik, združuje štiri različne delovne obremenitve in lokalno izvaja velike glasovne modele, ki omogočajo storitve za stranke v realnem času, analizo vozil in vedenja, odkrivanje napak ter prepoznavanje obrazov. S tremi zasloni, prilagojenimi različnim potrebam, ustvarja tokove prihodkov, povečuje zvestobo strank, olajšuje trajnostne pobude (ESG; Environmental, Social and Governance) in optimizira digitalno delovanje s pomočjo tehnologije virtualizacije.

    Na strojni strani se razvijalci te polnilne postaje zanašajo na osnovno ploščo DFI ATX RPS630, procesor Intel Core i9 13. generacije in grafični procesor Intel Arc A380E, ki zagotavljajo nemoteno in brezhibno delovanje zapletene, a jasno strukturirane programske arhitekture. V nasprotju s prejšnjimi, tako imenovanimi starejšimi zasnovami vzporedno delujejo trije virtualni stroji (VM) z različnimi delovnimi procesi, ki se izvajajo prek hipervizorja tipa 2:
    Operacijski sistem v realnem času za funkcije storitev za stranke, ki temeljijo na umetni inteligenci: TMOperacijski sistem Linux Ubuntu 22.04 je osnova za ta virtualni stroj, v katerem se izvajajo procesi umetne inteligence za prepoznavanje obraza v skladu z GDPR z uporabo kamere Intel RealSense in prepoznavanje govora na podlagi OpenAI Whisper. Tu je integriran tudi klepetalni robot z umetno inteligenco, ki uporablja odprtokodni veliki jezikovni model (LLM) Mistral 7B, ki lahko bolje obdeluje daljša vhodna zaporedja kot alternativni modeli. Intel prispeva tudi OpenVINO™, odprtokodni nabor orodij, ki pospešuje sklepanje AI z manjšo zakasnitvijo in večjo prepustnostjo, hkrati pa ohranja natančnost, zmanjšuje odtis modela in optimizira uporabo strojne opreme. Pospešuje razvoj umetne inteligence in integracijo globokega učenja na področjih, kot so računalniški vid, veliki jezikovni modeli (LLM) in generativna umetna inteligenca. Model PyTorch vključuje opredelitev za različne modele in vključuje opredelitev za različne naloge, kot so v tem primeru klasifikacija slik, segmentacija pikslov ali kakovost predvajanja videoposnetkov, služi pa tudi za zmanjšanje latence. V kombinaciji z visokokakovostnimi mikrofoni, zvočniki in 10,1-palčnim zvočnim monitorjem postane interakcija med polnilno postajo in uporabniki bistveno bolj učinkovita in intuitivna, kar znatno izboljša uporabniško izkušnjo.
    Oglaševanje: Ta VM vsebuje sistem za upravljanje vsebine za prilagojene oglaševalske ukrepe in deluje z operacijskim sistemom Windows 10. Za optimalno predstavitev skrbi na primer 21,5-palčni zaslon.
    Kiosk: Demo polnilne postaje izkorišča celotno razpoložljivo površino zaslona in vključuje tudi zadnjo stran za večnamenski pristop. Z 32-palčnim zaslonom je mogoče zlahka izboljšati postopek sredi in po polnjenju z vključitvijo družbenih medijev, igranja iger ali poprodajne promocije. Na tem virtualnem računalniku deluje tudi operacijski sistem Ubuntu.

    Nova zasnova skrbi tudi za uporabniško izkušnjo „v ozadju“: z integriranim modulom za upravljanje zunaj pasu je mogoče z vzdrževanjem na daljavo ponovno aktivirati popolnoma izklopljeno polnilno postajo. S tem se odpravijo nepotrebni prevozi ter zmanjšajo stroški vzdrževanja in servisiranja. Ker sistem temelji na konsolidaciji delovne obremenitve, pri čemer se več nalog stisne na manjše število platform, ni treba integrirati ločene plošče za vsako operacijo, kar zmanjša skupne stroške sistema. Zaradi integracije treh virtualnih naprav je mogoče postajo tudi skoraj neprekinjeno ohraniti v delovanju, saj se lahko popravila ali vzdrževalna dela sistema izvajajo v ozadju.

    Varnost za velike količine podatkov
    Tako zasnovane polnilne postaje ponujajo neskončno možnosti za nadaljnji razvoj, na primer za vgrajene aplikacije pametnih mest po vsej državi, ki so bistveno manj dovzetne za motnje kot prejšnje ponudbe. Ker je sistem skladen z različnimi komunikacijskimi standardi, je že zdaj opremljen za Wi-Fi ali 6G za prihodnje razširjene aplikacije. Zaradi uporabljenega koncepta strojne opreme in integracije različnih varnostnih standardov postaja tvori tudi zaprt sistem, kar močno poveča varnost v smislu obdelave plačil in zaščite podatkov. Prav tako je na primer mogoče, da kamera ni vklopljena ves čas, temveč se poveže z infrardečim senzorjem, tako da se prepoznava obraza začne šele, ko je uporabnik na določenem območju. Ojačani zasloni zagotavljajo tudi zadostno varnost pred vandalizmom in drugimi zunanjimi vplivi.

    Razvoj prihodnjih trgov z distribucijskimi partnerji

    1. aprila 2024 je začela veljati vseevropska uredba o širitvi infrastrukture za alternativna goriva (uredba o infrastrukturi za alternativna goriva, AFIR). Cilj te uredbe je standardizirati zasnovo polnilnih postaj in poenostaviti postopek polnjenja za stranke, s čimer se upravljavcem polnilnih postaj nalaga stroga obveznost. Cilj je preprečiti neučinkovito, neekološko in neprijetno iskanje prave polnilne postaje – skratka, izboljšati uporabniško izkušnjo voznikov e-vozil, da bi bil prehod na e-mobilnost privlačnejši. Drugo področje uredbe določa, da je treba na vseh glavnih evropskih cestah v rednih časovnih presledkih namestiti infrastrukturo za hitro polnjenje. Ti ukrepi naj bi preprečili znano (nemško) zaskrbljenost zaradi dosega in razpoložljivosti ter normalizirali postopke polnjenja.

    S predstavljeno rešitvijo je ta ureditev še korak naprej, saj je uporabnik v središču procesa polnjenja, obenem pa se s svojimi analitičnimi zmogljivostmi poskuša stabilizirati elektroenergetsko omrežje. Vozilo, za katero se ve, da ga voznik ne bo vozil vsaj naslednje tri ure, ker je obiskal bližnjo razstavo ali priporočeno restavracijo, se lahko polni počasneje.

    Rutronik deluje kot zanesljiv distribucijski partner, ki razume potrebe proizvajalcev originalne opreme (OEM) in proizvajalcev, lahko zagotovi prave rešitve in sodeluje od izbire komponent do načrtovanja. Obsežna kartica linij skupaj z dopolnilnim strokovnim znanjem Rutronikovih produktnih vodij ustvari najboljšo rešitev za stranko. Zaradi bogatih izkušenj, pridobljenih z lastnim raziskovalnim in razvojnim delom v okviru podjetja Rutronik System Solutions, podjetje Rutronik še toliko bolje razume, kaj razvijalci potrebujejo in kako to doseči.

    https://www.rutronik.com