Mnogo stvari je trenutno na točki preobrata: digitalizacija spreminja naš vsakdan in zahteva nove poslovne modele. Mnoge države se soočajo z gospodarskimi in družbenimi napetostmi. Kako to vpliva na distribucijo in na kaj stavi Rutronik, da bi tudi v prihodnje ostalo uspešen, razloži Thomas Rudel, CEO Rutronik.
Gospod Rudel, Rutronik kot zasebno vodeno distribucijsko podjetje te velikosti dandanes že spada v manjšino. Ali ne postaja čedalje težje, kot neodvisno podjetje obstati na trgu, za katerega sta značilni globalizacija in koncentracija?
Največji izziv nam trenutno predstavljajo ogromna nihanja valut, saj se v preteklosti v tem obsegu nismo soočali z njimi. Že sam razvoj dolarja letošnje leto – neverjetno! Razumljivo je, da bi stranke tveganje rade preložile na distributerje, vendar ti tega dolgoročno nikakor ne morejo prevzeti. V ozadju te situacije se namreč najdejo zelo dolgoročni plačilni roki in vedno nižje marže, istočasno pa distributerji nudijo čedalje več storitev – in sicer brezplačno. Dovolj je že pogled na dobiček pred obdavčitvijo pri velikih distributerjih, pa hitro postane jasno, da ni prav veliko možnosti za prestrezanje izgub. Banke danes ne nudijo več rešitev po pametnih cenah, s katerimi bi se bilo mogoče zavarovati pred nihanjem valut.
In kakšen je potem izhod iz te dileme?
Dobro vprašanje! Distributerji naše velikosti moramo biti prisotni globalno, to pa pomeni, da se ne moremo izogniti nihanj valut. Edina možna rešitev je torej ta, da posledice vsaj deloma prevzamejo tudi stranke.
H globalizaciji kot iztočnici: kako se razvijajo Rutronikovi posli v Aziji in ZDA?
Da se je Rutronik pred nekaj leti odločil za globalno prisotnost, je bilo izredno pomembno! Samo tako lahko svoje stranke spremljamo vsepovsod. S tem razvojem smo tudi izredno zadovoljni in bomo svojo prisotnost tako v Aziji kot v Ameriki postopoma in počasi še dograjevali.
S katerimi aduti pa se lahko Rutronik uveljavi v konkurenci z velikimi distributerji?
Smo zelo dobri na področju logistike, kjer smo še vedno bistveno bolj prepričljivi od konkurentov. Poleg tega stranke pri nas resnično dobijo vse iz ene roke – to pa je dejansko storitev za stranke! Ta namreč obsega tudi sestavne dele, ki zelo malo prispevajo k dodani vrednosti. Pri nas pa cena igra podrejeno vlogo, pomembni sta predvsem hitra razpoložljivost in logistika. Ti sta odvisni od ustreznosti skladišč – ta pa so dandanes strateška odločitev. S svojim novim skladiščem, ki smo ga leta 2015 postavili tukaj v Eisingenu, in s svojimi skladišči v Aziji in Ameriki se predstavljamo na jasen način in svojim strankam nudimo potrebno razpoložljivost. S pomočjo svoje prodajne organizacije Rutronik24 pa lahko v izredno kratkem času dobavimo tudi majhne količine in vzorce.
Razvoj sprememb
RUTRONIK, elektronski gradbeni elementi,
Podružnica v Ljubljani
Motnica 5, 1236 Trzin, Slovenia
Tel. +386 1 561 09-80
2017_SE254_13