Celjski sejem d.d.
2017_257_7
Digitalni razvoj s seboj prinaša vrsto aplikacij in orodij, s katerimi si lahko precej olajšamo ali poenostavimo vsakdanje şivljenje. Ena takšnih so klepetalni roboti.
»Klepetalni roboti delujejo na principu umetne inteligence, kjer jih mi nauÄimo neka predvidevanja, na podlagi katerih potem oni odgovarjajo na uporabnikova vpraÅ¡anja. Dobra stvar je ta, da jih uporabljamo znotraj socialnih omreÅŸij oziroma message orodij, kjer se ljudje zadrÅŸujejo dlje Äasa in jih poznajo. Tam na svoje vpraÅ¡anje dobijo odgovor na enem mestu in takoj,« pojasnjuje Alen PliberÅ¡ek iz podjetja Styler, ki se predstavlja na sejmu Feel the Future.
Klepetalni roboti niso novost, so pa v zadnjem Äasu spet bolj popularni. Razvijajo jih tudi v podjetju Styler, kjer izpostavljajo dva zadnja. Prvi se imenuje Trajekto, ki je klepetalni robot znotraj Facebook Mesengerja in olajÅ¡a iskanje voznih linij trajektov na HrvaÅ¡kem. »Izberete si, na kateri hrvaÅ¡ki otok potujete, robotek vpraÅ¡a, ali potujete s kopnega na celino ali obratno. Ko odgovorite, vam posreduje vozni red plovbe, Äas trajanja poti in cenik,« razloÅŸi Alen PliberÅ¡ek. Drugega klepetalnega robota, ki je za vsakdanjo uporabo, so v Stylerju razvili za Äasopisno hiÅ¡o Delo. »Pri tem robotku si izberete tri termine v dnevu, ko ÅŸelite prejeti novice. Robotek vam nato poÅ¡lje pet zadnjih ali pet najbolj branih vsebin. Med pregledovanjem Facebooku jih vi preberete, ko konÄate, pa ste Å¡e vedno v okolju, ki ga poznate. Torej na Facebooku,« pojasni PliberÅ¡ek.
Klepetalni roboti so med podjetji v Sloveniji Å¡e dokaj nepoznani, pravi PliberÅ¡ek: »Ponavadi moramo strankam najprej razloÅŸiti, kaj so klepetalna orodja in na kakÅ¡en naÄin bi jih oni lahko uporabili za svoj posel. Ko jim predstavimo, kako bi lahko poveÄali svojo prodajo ali ugled podjetja, najdemo skupno toÄko in gremo v razvoj. Mislim, da bo Äez leto ali dve to veliko bolj popularno, ko bodo ljudje te storitve vsakodnevno Å¡e bolj uporabljali.« Zanimanje ljudi je sicer na drugi strani precej veÄje. »Uporabnikom se to zdi zelo dobro. Dosti jih ne ve, ali je zadaj oseba ali robotek. Informacijo pa dobijo takoj,« pove PliberÅ¡ek. Ob tem dodaja, da uporabniki informacije in odgovore dobijo v 90-odstotkih primerov, ker jim podjetja, ki uporabljajo te klepetalne robote, dajo veÄino odgovorov na vpraÅ¡anja, ki zanimajo ali jih postavljajo njihovi uporabniki. V Sloveniji vsakodnevno deluje okoli 15 klepetalnih robotov, 10 izmed njih so razvili v podjetju Styler.