Na mizo sem dobil AT90USB Demo-Kit.
Kaj naj rečem, fantastično. Učenje mikrokontrolerjev je lahko tudi zelo “foteljski” posel. Najmanjši sistem do sedaj je bil napajalnik (adapter), programator in mikrokontrolerska ploščica, kar je v šolskih prostorih lahko zelo nepraktično. USB komunikacija nam poleg napajanja kontrolerskega sistema omogoča tudi programiranje in tako se mikrokontrolersko učilo spremeni v eno samo ploščico, povezano v USB port.
Zgodilo se je tisto, kar sem jaz osebno že dolgo pričakoval, namreč, da je proizvajalec najboljših 8-bitnih mikrokontrolerjev razvil USB serijo, ki ima v sebi kompletno USB periferijo, bootloader (standarden, zapečen v tovarni). Takšna zasnova, skupaj z majhno porabo energije za baterijsko napajane naprave, nam omogoča razvoj celega spektra naprav. Ker sem predavatelj, bo moja prva razvojna prioriteta združitev funkcionalnosti ploščice z web vgrajenimi sistemi. Ampak lepo počasi.
Pa začnimo. Ob nakupu dobimo navodila kar tako, da ploščico vtaknemo v USB. Windowsi prepoznajo nov disk, na katerem imamo navodila. Ploščica ima na sebi dve dvobarvni ledici, joystick, petpoložajno tipko (levo, desno, gor, dol, potrditev), temperaturni senzor in 16 Mbyte dodatnega flash pomnilnika. Preden začnemo »čarati«, si je dobro narediti rezervno kopijo podatkov, ker jih drugače pač izgubimo.
Programiranje kontrolerja AT90USB1287 izvedemo tako, da pritisnemo tipko RST in HWB. Nato najprej spustimo tipko RST in nato še HWB. Sedaj uporabimo namenski program Atmel FLIP in se s pomočjo tipke povežemo preko USB priključka v vgrajeni bootloader program mikrokontrolerja. Izberemo Hex file in zaprogramiramo kontroler. To je vse, nobenega programatorja več. Procedura se zdi težka, vendar je to tako kot s plesom, po nekaj urah dela na sistemu se ti procedura preseli iz zavesti v podzavest in programiranje poteka avtomatično, hitro in poceni.
Za začetek sem napisal testni programček za tipke in ledice, ki so vgrajene na ploščici.
USB 2.0 (1)