Zame so nizi znakov najpomembnejša spremenljivka, saj po UART-u mikrokontrolerja, ki je vgrajen v neki napravi, lahko (zanesljivo in brez težav) pošiljamo in sprejemamo le znake, ki jih je mogoče natisniti. Te znake si lahko ogledamo v standardni tabeli znakov skupaj z njihovimi ASCII kodami, ki jih predstavljajo. Pri prenosu znakovnih nizov uporabljamo znake z ASCII kodami od 32 (presledek) do 127 (DEL, brisanje). O čem govorim?
Nizi znakov

Če vzamemo za primer veliko črko »A«, jo na ekranu vidimo tako, kot smo se je učili pisati in brati v prvem razredu osnovne šole. Vendar ta črka na ekranu ni narisana s prosto roko, ampak je izrisan vzorec postavljenih in izbrisanih bitov. Izposodil si bom kar Bascomov vgrajeni generator znakov, s katerim bom pojasnil narisani znak. Če bi v pomnilniku shranili postavljene in izbrisane bite pik, ki so prikazane na ekranu, bi za veliko črko »A« potrebovali vsaj pet bajtov s po 8 biti, kar je skupaj 40 točk, ki jih lahko postavimo ali izbrišemo. Postavljeni biti se bodo na ekranu izpisali v izbrani barvi te pisave.
Če sedaj »zvrnemo« znak, tako, da leži, lahko že takoj ugotovimo, kako bi s petimi bajti takšno črko lahko zapisali na ekranu (slika 3), potrebujemo le še podprogram, ki bo teh pet bajtov zapisal na pravo mesto v pomnilnik ekrana, LCD prikazovalnika ali v pomnilnik table za prikazovanje sporočil. Kako se lotiti te naloge, je odvisno od organizacije pomnilnika in pri osebnih računalnikih vse to opravijo gonilniki. Ti so pisani tako, da ustrezajo izbranemu oziroma uporabljenemu ekranu ali prikazovalniku. Če pa se s prikazom na grafičnem LCD prikazovalniku na neki naši napravi ukvarjamo sami, moramo poskrbeti tudi za ustrezne rutine, ki bodo izbrani znak glede na njegovo ASCII kodo prikazale v želeni velikosti in z želeno pisavo na želenem delu ekrana.

Očitno je, da je prikaz odvisen le od izbrane pisave in njene velikost, za kar poskrbi prej omenjeni gonilnik v računalniku ali posebni podprogram v naši napravi, kateremu posredujemo naslednje podatke:
- kodo znaka, ki naj se izpiše;
- položaj na ekranu, kjer naj se začne izpis;
- pisava, s katero naj bo znak zapisan;
- velikost te pisave.
Koda znaka je pri tem najbolj pomembna, saj moramo na ekranu videti in prepoznati ta znak, ne glede na velikost in obliko pisave.
Osnove programiranja Visual Basic.NET v okolju Visual Studio (3)
2016_SE247_37

