Avtomobilske luči so ena izmed pomembnejših svari, ki jih je potrebno nadzirati. Ne le zaradi denarnice in kazni za neprižgane luči, temveč tudi zaradi čisto praktičnih razlogov, na primer zato, da že med vožnjo izveste, da vam je pregorela ena ali več žarnic.
Pred nekaj leti je bil v Svetu elektronike (št. 115) objavljen moj članek z naslovom „Avtomatske luči za avto“ , ki je reševal takratne zahteve. Skrbel je za to, da so se luči prižgale same, ko je nivo zunanje svetlobe padel pod nastavljeno mejo pod pogojem, da je bil motor v teku, poleg tega pa je skrbel tudi za vklop parkirnih luči. Takrat še ni veljal zakon o obvezno prižganih lučeh tudi podnevi, zato je bila to dobra rešitev. Danes imamo v zvezi z lučmi že veliko več zahtev. Razen zahteve, da moramo prižgati luči takoj, ko poženemo motor avtomobila, moramo biti obveščeni o tem, če je pregorela katera od žarnic, prav pa nam bi prišla možnost nadzora stanja akumulatorja. Predelava starega vezja zaradi teh zahtev ni bila smiselna, zato sem se lotil načrtovanja novega.
Veliko stvari lahko rešimo relativno enostavno, vendar – kako ugotoviti, če so žarnice res takšne, kot bi morale biti? Odločil sem se za merjenje porabe toka, ki teče skoznje, tako da lahko kontroliramo tudi število žarnic, okvare žarnic, morebitni kratek stik in celo to, da lahko glede na naraščanje toka porabe predvidimo, da bo žarnica pregorela. Lahko tudi spremljamo polnjenje akumulatorja in obveščamo o stopnji njegove napolnjenosti in podobno.
Nadzor luči v automobilu 2010_SE177_41 Avtor: Irfan Delalović