
Vezje štarterja, ki je prikazano v tem članku, ima dve glavni prednosti: zaščita motorja pred izpadom ene faze in avtomatska pretvorba zvezda v trikot. Lahko se uporablja samo pri motorjih, ki so namenjeni za vezavo v trikotu na podani omrežni napetosti in pri katerih sta oba konca vsakega od treh navitij statorja dostopna posamezno.
Pri zagonu se omrežna napetost vodi na en konec vsakega od treh navitij, ki z ostalimi medsebojno spojenimi konci tvorijo konfiguracijo zvezde. Pri tej vezavi napetost na navitjih znaša eno tretjino napajalne napetosti. S tem je tudi tok skozi vsako navitje zmanjšan za isti faktor. Glede na vezavo trikot je rezultanta napajalnega toka kot tudi vrtilnega momenta manjša za eno tretjino v konfiguraciji zvezde. Relevantne enačbe za vezavo zvezda in trikot so podane na sliki Enačbe.
Ko se moment inercije preseže in se inducira dovolj močna povratna EMS v navitjih statorja, se vezava zvezda odpre in konci navitij se vežejo na trifazni vir napajanja tako, da so vezani v trikot.
Osnove indukcijskega motorja
AC indukcijski motor (tako imenovani motor s kletko, ker ima rotor oblikovan v kletko) je sestavljen iz rotorja in statorja, ki ima tri navitja. Spremenljivo polje, ki ga proizvaja AC linijska napetost. Osnovna hitrost AC motorja je določena s številom polov, vgrajenih v ovoje statorja, kot tudi s frekvenco AC vhodne napetosti. Obremenitev na motorju povzroči drsenje motorja, ki je proporcionalno z obremenitvijo.
Avtomatski štarter za trifazni indukcijski motor
2009_SE164_55
Povzeto po reviji Infoelektronika
