Akcija: ' Tukaj lahko nadaljujete svoj program
Led = Not Led
If Digiti = 12346 Then ' "skrivna" koda, ki vklopi oz. izklopi LED
P0.3 = Not P0.3
End If
Kontrola = 0
Goto Start ' se vrne na zacetek
Ta rutina je enostavna in naj služi kot primer rešitve. Najprej invertiramo vrednost spremenljivke Led, nato ugotavljamo, ali je bila vnešena “skrivna” oziroma prava koda. V kolikor je bila, vklopimo LED-ico na sami tipkovnici. Na podoben način bi lahko zaganjali ali upravljali druge naprave, vklapljali releje itd…
Na koncu kontrolno spremenljivko Kontrola postavimo na 0, da nam bo pravilno nadzirala delovanje vnosa posameznih digitov in se vrnemo v glavni program. Seveda ni potrebno posebej poudarjati, da je “skrivna” koda lahko drugačna kot je ta, ki je prikazana v našem primeru. Malo bolj zahtevni programerji boste verjetno napravili program tako, da boste lahko kodo spreminjali kar s tipkovnico, jo shranili v EEPROM-u…
Iz sheme 3×4 matrične tipkovnice na sliki 1 vidimo, da tipkovnica zasede 7 V/I vrat mikrokontrolerja. Z osmim prostim pinom (Px.7) krmilimo še LED-ico, ki smo jo dodali na tiskanem vezju. Tako lahko spremljamo, ali smo vtipkali pravilno kodo hkrati pa preverjamo celoten mikrokontrolerski sistem. Tiskano vezje je enostransko, saj zaradi majhnega števila uporabljenih elementov večslojno niti ni potrebno.
Tipkovnica za lastnike Bascom testne plošče
Lastniki Bascom testne plošče se bodo prav gotovo razveselili tega, da smo tipkovnico oziroma tiskano vezje za 3×4 tipkovnico predvideli prav za povezavo na Bascom testno ploščo preko IDC10 konektorja. IDC konektorji so sila praktični, če moramo narediti večžilni kabel. Vzamemo dva ženska IDC10 konektorja in 10 do 20 cm ploščatega 10-žilnega kabla in napravimo razširitveni kabel tako, kot to kaže slika 3.
Pri izdelavi razširitvenega kabla morda ne bo odveč, da pozorno pogledate sliko 3, ki kaže, kako postavite konektorje. Namreč potrebno je paziti, kako je obrnjeno vodilo na IDC konektorju. Če ga boste obrnili tako, kot je prikazano na sliki 3, bo vezje tipkovnice delovalo brez problemov, drugače bo potrebno na novo nastaviti V/I vrata v programu in morda narediti kakšno prevezavo na tiskanem vezju…
Zaključek
Predstavljeno rešitev izvedbe in upravljanja z matrično 3×4 tipkovnico lahko uporabite v različnih primerih kot npr. pri izvedbi enostavnih alarmov, ključavnic ali podobnih naprav, kjer potrebujemo vnos 12 različnih znakov. Kot smo omenili na začetku, si lahko s takšno tipkovnico napravimo marsikaj. V kolikor nam predstavljena vezalna shema ne ustreza, pač ustrezno zamenjamo definicije V/I vrat v programu, izračunamo vrednost, ki jo potrebujemo pri preverjanju, ali je bila tipka spuščena in to je tudi vse. V kolikor bi namesto 3×4 želeli uporabiti 4×4 tipkovnico, enostavno dodamo še eno identično linijo programa tam, kjer so definirane kolone in dodamo vklapljanje še četrte kolone.
Virtualna trgovina, nakup brošure in informacije!
Matrična tipkovnica 3×4
Jurij Mikeln, dipl. inž.
Ljubljana, avgust 2007