Siemens d.o.o.
Avtor: Toni Zupančič
2017_255_16
SiVArc je programsko orodje za avtomatsko izdelavo vizualizacije. Z njegovo uporabo lahko močno pospešimo izdelavo uporabniških vmesnikov in je predvsem primeren za sistemske integratorje in izdelovalce različnih strojev.
SiVArc je opcija za WinCC v TIA Portalu od verzije V14 naprej. Uporabljamo ga lahko z WinCC verzijama Advanced ali Professional. Poleg WinCC Advanced/Professional moramo imeti v TIA Portalu nameščen tudi Step7, saj je za avtomatsko generiranje uporabniškega vmesnika potrebna tudi programska koda krmilnikov, za katere izdelujemo vizualizacijo.
Avtomatska generacija in izdelava uporabniškega vmesnika temelji na programski kodi krmilnika in ustreznih elementih, kot so faceplate-i ali predloge zaslonskih slik, shranjenih v knjižnicah. Na kakšen način so povezani elementi vizualizacije s programsko kodo, določimo preko pravil, ki jih vnesemo v SiVArc urejevalnike pravil. Elemente vizualizacije, ki se generirajo s pomočjo SiVArc orodja lahko potem tudi ročno modificiramo. V enem projektu imamo lahko večje število krmilnikov in HMI naprav. Preko opcije TIA Portal Multiuser lahko na istem SiVArc projektu dela tudi več uporabnikov.
SiVArc lahko uporabimo z napravami:
- Krmilniki
- SIMATIC S7-1200
- SIMATIC S7-1500
- SIMATIC S7-1500 software controller
- ET 200SP CPU
- Device proxy-ji (generacija eksternih tag-ov)
- HMI naprave
- naprave z WinCC RT Professional
- naprave z WinCC RT Advanced
- Comfort paneli
- Mobile paneli 2. generacije
- Basic paneli
SiVArc podpira naslednje programske bloke: funkcijski bloki (FB), funkcije (FC), podatkovni bloki (DB) – globalni in instance. Od programskih jezikov so podprti: STL, FBD, LAD, SCL.
SiVArc urejevalniki
Navodila oz. pravila po katerih SiVArc generira elemente vizualizacije izdelamo v ustreznih urejevalnikih. Po inštalaciji SiVArc-a se urejevalniki pojavijo v drevesni strukturi projekta.
»Screen Rules« urejevalnik – v tem urejevalniku definiramo pravila, po katerih se generirajo objekti na zaslonskih slikah.
V urejevalniku moramo nastaviti poljubno ime pravila in izbrati programski blok (FB ali FC), na katerega se nanaša vizualizacija. V razdelku Screen object izberemo kateri objekt se bo generiral. Pod Master copy of a screen izberemo predlogo zaslonske slike, na kateri se bo ustvaril izbrani objekt. Objekti in predloge zaslonskih slik, ki jih uporablja SiVArc morajo biti shranjeni v knjižnici projekta. Layout field uporabljamo za določanje pozicije posameznega objekta na zaslonski sliki. Poleg omenjenih nastavitev lahko dodamo še dodatne pogoje in komentarje k posameznemu pravilu. Za posamezno pravilo nastavimo tudi, na katere krmilnike in HMI naprave se le-to nanaša.
»Tag Rules« urejevalnik – tukaj definiramo kateri eksterni tag-i se bodo ob generiranju prenesli na HMI naprave. Določimo lahko tudi v katero tabelo se tag-i vpisujejo. Če ne določimo nobenega pravila, se bodo v prevzeto HMI tag tabelo (default tag table) vnesli samo tag-i, ki so uporabljeni pri avtomatskem generiranju.
V urejevalniku nastavimo ime pravila, tabelo in skupino, v katero se vpisujejo tag-i. Index služi za zaporedje po katerem se bodo izvedla navodila. Enako kot pri pravilih za izdelavo zaslonskih slik, lahko tudi tukaj nastavimo dodatne pogoje in komentarje.
»Text List Rules« – definiramo pravila, po katerih se generirajo text list-i za različne HMI naprave. Nastaviti moramo ime pravila, programski blok iz katerega SiVArc generator bere kodo in predlogo text list-a iz knjižnice projekta. Tudi tukaj lahko nastavimo dodatne pogoje in komentarje.
»Copy Rules« – ustvarimo pravila za elemente, ki nimajo povezave s krmilnikom, kot na primer elementi za navigacijo po zaslonskih slikah. Za elemente, ki jih želimo generirati, moramo imeti shranjene predloge v knjižnici projekta.
»Generation matrix« – spisek generiranih zaslonskih slik in objektov. V tej matriki so vpisane instance programskih blokov, ki so bile uporabljene za generacijo objektov zaslonskih slik. Pravila, ki so bila uporabljena za vsako blokovno instanco. Ustvarjeni zaslonski objekti in spisek HMI naprav, za katere je bil ustvarjen določeni objekt. Imamo tudi ločeni seznam, kateri objekti so bili ustvarjeni za posamezne zaslonske slike. V urejevalniku lahko prilagodimo izjeme, za katere zaslonske slike se bodo ustvarili določeni objekti oz. za katere HMI naprave, se bodo ustvarile določene zaslonske slike. Spremembe, ki jih nastavimo v generation matrix urejevalniku se upoštevajo pri naslednjem generiranju.
»Generation Overview« – spisek vseh ustvarjenih objektov zaslonskih slik. Prikazane so tudi povezave med pravili in ustvarjenimi SiVArc objekti. S pomočjo tega pregleda načrtujemo modifikacije pred ponovnim zagonom generatorja.
Generiranje objektov
Ko imamo nastavljena vsa pravila za SiVArc generator, moramo generiranje še zagnati. Pred tem moramo poskrbeti tudi za povezavo med krmilniki in HMI napravami. Preden se generiranje objektov izvede, moramo samo izbrati naprave, za katere se le-to izvede. Zaslonske slike, ki so bile ustvarjene s pomočjo SiVArc generatorja, imajo poleg klasične ikone dodatno oznako »SiV«. Seveda lahko ustvarjene zaslonske slike oz. objekte, po kreaciji z orodjem SiVArc, tudi ročno spreminjamo.