0,00 €

V košarici ni izdelkov.

0,00 €

V košarici ni izdelkov.

More
    DomovRevijaNoviceKaj je L2+ avtonomna vožnja?

    Kaj je L2+ avtonomna vožnja?

    Leta 2016, ko so se proizvajalci premikali od ADAS [1] k avtonomiji, je Združenje avtomobilskih inženirjev (SAE) objavilo članek »Nivoji avtomatizacije vožnje«.

    NXP

    Cilj je bil vzpostaviti skupna merila, ko je tehnologija vedno bolj napredovala proti avtonomnim vozilom. Ta standard je bil splošno sprejet v avtomobilski industriji. Te stopnje segajo od 0 (brez avtonomije) do 5 (popolnoma avtonomno). Pred kratkim je bil v te ravni uveden nov koncept, L2+ (Level 2 Plus). Malo znano dejstvo je, da je podjetje Mobileye predstavilo izraz L2+ na CES leta 2018. Kategorija L2+ je bila zasnovana leta 2017, ko je ekipa ugotovila, da lahko svojo tehnologijo REM – ki je bila prvotno razvita za AV – uporabimo nazaj v ADAS.

    Preučevanje uveljavljenih šestih stopenj avtomatizacije vožnje razkrije, da je največja vrzel na teh ravneh med 2. in 3. stopnjo. To je v bistvu prehod od pomoči vozniku do neke stopnje avtonomije. Pri preskoku med tema dvema nivojema se odgovornost prestavi z voznika na sistem. Čeprav to ni tako preprosto, so v Mobileye ugotovili, da bi lahko z dodajanjem REM zemljevidov ADAS rešitvam ponudijo nekaj vmes med 2. in 3. stopnjo, nekaj, kot je izboljšan ADAS, ki lahko celo omogoči psevdo-avtonomijo – stvari, kot je prostoročna vožnja po avtocesti. Izvršni direktor Mobileye Amnon Shashua je skoval izraz L2+, da bi se nanašal na to – tehnično še vedno na področju pomoči vozniku, vendar vključuje popolnoma novo plast poleg tradicionalnih ADAS funkcij.

    Osnova L2+ je izboljšanje razumevanja poti vozila, tako da zajame podatke, zbrane s sprednje ADAS kamere, in jih združi z Mobileye Roadbook, zelo natančnim zemljevidom, zasnovanim za pomoč pri vožnji avtonomnih vozil (AV). Kategorija L2+ izboljšuje varnostne funkcije za pomoč vozniku L1-L2 z lokacijsko inteligenco, kar voznikom zagotavlja večjo uporabnost v vseh voznih okoljih. Z vgrajenimi REM zemljevidi vozila uporabljajo podatke iz množice, da povečajo svoje zaznavanje, zmanjšajo negotovost, izboljšajo napredne vozne manevre in omogočijo njihovo uporabo v bolj zapletenih voznih nastavitvah.

    Kakšne funkcije L2+ ponuja vozniku?
    Izboljšana funkcionalnost L2+ je na primer vidna v funkciji pomoči pri ohranjanju voznega pasu. V vozilih L2+ podatki o zemljevidu omogočajo, da centriranje voznega pasu ostane učinkovito tudi na območjih, kjer imajo sistemi za samodejno zaznavanje centriranja voznega pasu, težave; na primer na območjih brez vidnih oznak na voznih pasovih ali nizkokakovostnih oznakah na voznih pasovih, kot so rampe z ostrimi zavoji, križišča, krožišča, na novo tlakovane ceste ali mestna okolja.

    L2+ podpira tudi samodejno spreminjanje voznega pasu z zagotavljanjem informacij, kot so vrste označevanja pasov in prilagajanje hitrosti vožnje glede na hitrost/zavitost ceste. Ta zmožnost je na voljo podnevi ali ponoči, v zahtevnih vremenskih razmerah, kot so megla, nizko sonce, močan dež, sneg ali odsevne ceste, saj te razmere vplivajo na sprednje kamere. Poleg zaznavanja voznega pasu lahko uporaba zemljevida v L2+ vozilih izboljša izbiro CIPV (trenutno vozilo na poti), natančnost meritev za pešce in vozila ter tudi znake za omejitev hitrosti in funkcionalnost dolgih/kratkih luči (HLB).

    Z vozili L2+ REM podpira tudi nove funkcije za izboljšan ADAS v mestni vožnji, kot je prepoznavanje, kateri semafor nadzoruje kateri pas, in različna subtilna vprašanja o vožnji (npr. kje se ustaviti pri vstopu v križišče in ali je podeželska cesta enosmerna ali dvosmerna). V bistvu je L2+ nova plast varnosti in udobja, dodana trenutni ADAS ponudbi.

    Je L2+ že v proizvodnji ali je to načrt za prihodnost?
    Prvi zemljevid REM v serijskih vozilih je na JDM (japonski domači trg) Nissan Skyline – model, ki je tesno povezan z Infinitijem Q50, ki se prodaja v tujini. Čeprav Nissanova nastavitev ne uporablja zemljevida za izboljšano zaznavanje, ta prva L2+ aplikacija omogoča prostoročno vožnjo po japonskih avtocestah. V bližnji prihodnosti pričakujejo L2+ Volkswagnovo vozilo z izboljšanim zaznavanjem in izboljšanim nadzorom (ki ga izvaja VW). Pričakuje se, da se bo L2+ revoluciji kmalu pridružilo tudi več večjih OEM. Pravzaprav so cilji kartiranja, določeni na CES 2018, zagotovo dosegljivi. Od danes se s podatki treh proizvajalcev originalne opreme vsak dan preslika več kot 6 milijonov kilometrov podatkov, Mobileye AV pa se vsakodnevno vozijo po zemljevidih, ki jih uporabljajo množice. L2+ se trenutno povečuje in Mobileye pričakuje, da bo ta tehnologija njegov najmočnejši gonilnik prihodkov v prihodnjih letih.

    Viri:
    Napredni sistemi za pomoč vozniku (angl. Advanced driver-assistance systems, ADAS) so skupine elektronskih tehnologij, ki voznikom pomagajo pri vožnji in parkiranju. Z varnim vmesnikom človek-stroj ADAS povečuje varnost avtomobilov in cest.

    Povzeto po:
    https://bit.ly/3k114TC
    Vir fotografije: Mobileye.com

    https://www.nxp.com