0,00 €

V košarici ni izdelkov.

0,00 €

V košarici ni izdelkov.

More
    DomovRevijaMoj Gamebuino

    Moj Gamebuino

    Gamebuino je prenosna igralna konzola na osnovi Arduina. V kratkem času je postal izjemno popularen, najbrž zato, ker imajo vsi radi video igrice in Arduina, ta igračka pa združuje oboje. Kakorkoli že, Gamebuino je veliko več kot navadna igralna konzola; to je napravica, ki jo lahko spreminjate kakorkoli si že zaželite in ga sprogramirate po lastnih željah!

    Slike niZ Arduinom se ukvarjam že leto in pol, na Gamebuino pa sem naletel povsem slučajno, ko sem internetu iskal Arduino knjižnico za moj nov Nokia 5110 LCD, ki sem ga kupil, pri tem pa naletel nas spletno stran http://gamebuino.com. Najprej sem si ogledal Gamebuino predstavitveni filmček na Youtube-u in prav ta me je pritegnil, kasneje pa tudi priganjal k izgradnji tega izdelka. Če imate računalnik kje pri roki, si ga tudi vi lahko ogledate na spletni strani https://www.youtube.com/watch?v=0ouMTW6WAdo.

    Prek internetne trgovine lahko Gamebuina kupite že za okrog 35 EUR. To se mi niti ne zdi previsoka cena in sprva sem ga nameraval kupiti tudi sam, potem pa sem ugotovil, da bi s tem kupil že izdelano napravico, v katero ne bi bilo potrebno več vlagati nobenega truda. Razmišljal sem, da bi bil najbrž veliko večji izziv, če bi svojega Gamebuina v celoti sestavil sam. Ker sta tako programska kot tudi strojna oprema popolnoma odprtokodna (open-source), je bilo treba le še skočiti na spletno stran http://gamebuino.com/wiki/index.php?title=Main_Page in na njej poiskati vse sheme, programe in navodila, potrebna za izdelavo in programiranje lastnega Gamebuina.

    Kako Gamebuino deluje

    Slike niNačin delovanja Gamebuina bomo pojasnili s pomočjo blok sheme na sliki 2, na kateri so prikazani njegovi sestavni deli. Srce napravice oziroma središče vsega je majhen 8-bitni mikrokontroler ATmega328, popolnoma enak tistim, ki poganjajo vse Arduino UNO, NANO in MINI ploščice. ATmega328 ima 2 kB RAM pomnilnika, 32 kB Flash pomnilnika in 1 kB EEPROM pomnilnika. Zaradi vgrajenega kristala deluje mikrokontroler v tem vezju na frekvenci 16 MHz. Na mikrokontroler je priključen Nokia 5110 LCD zaslon. Ta LCD je bil sicer vgrajen na starih mobilnih telefonih Nokia 5110, njegov zaslon z ločljivostjo 84×48 točk pa je monokromatski. Pod zaslonom so vgrajene še štiri LED diode za osvetlitev ozadja. Fotoupor, ki je na blok shemi označen s kratico LDR, je namenjen samodejni nastavitvi in proženju osvetlitve ozadja: ta se prižge v mraku, ugasne pa takrat, ko je v okolici dovolj svetlobe, da bi sliko na zaslonu lahko videli tudi brez njega. Na mikrokontroler je poleg tega priključeno še sedem tipk in zvočnik za zvočne efekte. Celotno vezje se napaja iz 3,7 V Li-Po baterije, ki se polni prek vezja za polnjenje, ki je vgrajeno na ploščico. Mikrokontroler programiramo prek FTDI programatorja. Prav tako najdemo tu še režo za SD kartice, ICSP vodilo in dvoja I2C EXIT vrata, o katerih bom nekaj več napisal kasneje.

    Celotni članek

    Moj Gamebuino

    Mentor: Vladimir Mitrović

    2014_SE225_60