Avtomobilski trg zahteva vedno večjo kakovost gradbenih delov, istočasno pa raste tudi diferenciacija posameznih serij in tipov. Tako je za ustrezno komponento sedaj poleg aplikacije treba izbrati tudi posamezno funkcijo. To medtem velja tudi za pasivne komponente.
Avtomobilizem
Zato so vedno pogosteje predpisane ustrezno določene in kvalificirane pasivne komponente. To velja predvsem za varnostne aplikacije, kot so zračne blazine ali ABS, pa tudi pri upravljanju z energijo, predvsem pri direktni vezavi na avtomobilski akumulator (Klema 30). V prvi vrsti se zahteva zelo velika odpornost na temperaturo in vibracije ter na kratke stike. Nadaljnje zahteve so določene glede na avtomobilske določbe in dokumentacijo, npr. poročilo 8D, sistem IMDS (International Material Data System – mednarodne baze podatkov o materialih), PPAP (Part Production Approval Process – proces odobritve proizvodnih delov), sledenje serije (Batch-Tracing) itd. Tako se več ne da izogniti AEC-Q200 kvalificiranim komponentam (Automotive Electronics Council, Q200: Kvalifikacija testiranja obremenitve pasivnih komponent). Testirane in preverjene so v veliko večjem obsegu kot komercialni gradbeni deli, v prvi vrsti v zvezi s stabilnostjo pri visokih temperaturah in nihanju temperatur, odpornostjo na vlago, mehaničnimi obremenitvami (šok, vibracije, upogibanje) ter v zvezi z možnostjo spajkanja pod oteženimi pogoji (npr. sistem amortizacije – »SteamAging«).
Kondenzatorji
Na področju kondenzatorjev se v avtomobilizmu najpogosteje uporabljajo MLCC-ji (večslojni keramični kondenzatorji). Ti so ekstremno zanesljivi in imajo praktično neomejeno življenjsko dobo. Vendar pa kažejo visoko mehansko občutljivost na upogibanje. To lahko povzroči razpoke, ki velikokrat vodijo od nizke upornosti do kratkega stika, kar se lahko konča s posledicami, kot je npr. požar. Zaradi kritičnih funkcij, npr. za klema 30, so MLCC-ji predvideni z lastnostmi, kot so Open Mode, Float Mode (notranje serijsko preklapljanje) in Softtermination (tudi Flexiterm, Polymertermination, Softelectrode).
Za vse večje število senzorjev so na voljo radialno in aksialno ožičeni MLCC-ji s kvalifikacijo AEC-Q200, ki nudijo optimalno odpravljanje motenj, saj so vezani neposredno na senzor, največkrat na svinčen okvir. Ob tem so druge kondenzatorske tehnologije še upravičene do obstoja, saj ima vsaka tehnologija lastne enkratne prednosti.
Folijski kondenzatorji so sicer omejeni na področju temperature, vendar je njihova mehanska in električna stabilnost odlična. Prvi kvalificirani tipi AEC-Q200 so na tržišču že na voljo. Področje DC-Link bo v hibridnih in električnih avtomobilih v prihodnosti igralo večjo vlogo.
Specificirana uporaba pasivnih komponent
Rutronick GmbH
2013_SE206_35